LOADING CLOSE

آلودگی بدافزاری توسط وسایل موبایلی ویندوزی

آلودگی بدافزاری توسط وسایل موبایلی ویندوزی

آلودگی بدافزاری توسط وسایل موبایلی ویندوزی

 

آلودگی بدافزاری توسط وسایل موبایلی ویندوزی

بر اساس گزارش Alcatel-Lucent’s Motive Security Lab در تاریخ 94/06/25 وسایل موبایلی.مجهز به ویندوز بیش.از آلودگی‌ها را در سخت‌افزارهای که به شبکه موبایلی متصل بودند را باعث شدند. در مقایسه وسایل موبایلی مجهز. به اندروید سهم  از ایجاد آلودگی را به خود.اختصاص داد که این رقم قبلاً 50 بوده است.
آلودگی‌های بدافزاری ویندوز بخشی عظیمی. از کل آلودگی‌ها را تشکیل می‌دهد درحالی‌که OS مایکروسافت سهم بسیاری کوچک و یک‌رقمی .در بازار موبایلی دارد. این تضاد باعث تعجب است که.در سال 2015 فقط 2.6 گوشی‌های موبایل مجهز به. ویندوز پخش‌شده است ولی آمار آلودگی‌های بدافزاری ویندوز 80 می‌باشد. دلیل این امر ساده است.

تمامی سیستم‌های کامپیوتری و موبایلی. مجهز به ویندوز از طریق dongle یا وای فای یا اتصال به وسایل موبایلی. به اینترنت متصل هستند و آلودگی را به‌صورت زنجیره‌ای انتقال می‌دهند. درواقع اکثریت سیستم‌های.ویندوز کامپیوتر و لپ‌تاپ هستند و شبکه‌های موبایلی بی‌سیم .را در همه‌جا استفاده می‌کنند.
با افزایش استفاده و دسترسی کامپیوتر و لپ‌تاپ به شبکه‌های موبایلی بدافزارها نیز به سمت سایر دستگاه‌ها هدایت می‌شوند. به خاطر امنیت پایین سیستم ویندوز بدافزارها به‌راحتی خود را در ویندوز نصب می‌کنند و به سیستم‌های دیگر راه پیدا می‌کنند.
سرعت آلودگی وسایل موبایلی دارای ویندوز بر روی شبکه‌های موبایلی در نیمه اول سال 2015 به‌طور چشمگیری افزایش داشت. در ماه جون این رقم حدود 0.6 بود که معادل 6 آلودگی در هر 1000 دستگاه است. این رقم سه برابر ایجاد آلودگی دستگاه‌های اندرویدی و غیره بود که درگذشته سابقه آلودگی بالایی داشته‌اند.

آلودگی بدافزاری توسط وسایل موبایلی ویندوزی

کاهش سرعت آلودگی اندروید به اقدامات شرکت گوگل (مانند سعی بر حذف اپ های دارای بدافزار در بازار goggle-play و به اجرا گذاشتن اپ های verify) نسبت داده‌شده است. اپ های verify دانلودهای کاربران را اسکن می‌کند، با پایگاه داده‌های گوگل مقایسه می‌نماید و در زمان شناسایی یک اپ بدافزاری از دانلود آن جلوگیری می‌کند.
قصد گوگل پاک‌سازی فضای Google-play و جلوگیری از دانلود منابع خارجی مانند بازارهای اپ شخص ثالث می‌باشد. این استراتژی به نظر می‌رسد که کارآمد بوده و آلودگی‌ها را از 50 به 20 در فضای اندرویدی کاهش داده است. مایکروسافت نیز از سال 2011 محافظت‌های مشابهی را اجرا نموده است.
اکثر آلودگی‌های شناسایی‌شده در این مطالعه در تبلیغ افزار (Adware) بازی‌ها و نرم‌افزار مجانی جاسازی‌شده‌اند. دلیل افزایش آلودگی‌های در کامپیوترها و ویندوز اتصال وسایل موبایلی به این وسایل و اشتراک‌گذاری داده‌ها است. آمارهای Alcatel-Lucent در جدول ذیل نشان داده‌شده است.

داده‌های Alcatel-Lucent’s Motive Security Lab توسط شبکه‌های زمینی و موبایل در سراسر دنیا استفاده می‌گردد و این آزمایشگاه ترافیک بیش از 100 میلیون وسیله را مانیتور می‌کند.

windowsmalware1

Windows Malware Stats

دیدگاهتان را بنویسید