LOADING CLOSE

هک شدن شبکه TV5 فرانسه توسط داعش

هک شدن شبکه TV5 فرانسه توسط داعش

هک شدن شبکه TV5 فرانسه توسط داعش

هک شدن شبکه TV5 فرانسه توسط داعش

در یک حمله بیسابقه و کاملآ نوین در نوع خود مجموعه تلویزیونی TV5MONDE فرانسوی در ساعت 10 شب پنجشنبه (20/01/1394) توسط مجرمین سایبری که مدعی بودند شاخه ای از داعش هستند هک شد. در این حمله همزمان کانال های تلویزیونی، وب سایت، حساب های فیس بوک و تویتر این مجموعه به دست هکرها افتاد.

این شبکه در بیش از 200 کشور جهان برنامه پخش میکند و یکی از محبوب ترین کانالهای خبری در جهان به شمار میرود. این حمله توسط بیننده گان و بازدید کنندگان بیشماری دیده شد.

11 کانال تلویزیون TV5 به مدت “سه ساعت” شب پنجشنبه کاملآ قطع شدند. در وب سایت و حساب های اجتماعی شبکه (فیس بوک

و تویتر) لوگو، پرچم، شعار و پیام هایی از داعش ظاهر شد. پیام درج بر روی کانال های تلویزیون “I am IS” بود و لوگو گروه Cybercaliphate نیز نشان داده شد. در وب سایت و حساب های اجتماعی TV5 هکرها اطلاعات شخصی، کارت های شناسایی، سابقه کاری سربازان فرانسوی را که گفتند بر علیه داعش در سوریه و عراق فعالیت کردند را آپلود کردند.

به گفته مدیر دیجیتال و کارشناسان دیگر، چنین حمله ای تا بحال بی سابقه بوده. برای هکر ها حمله به و پیام گذاری در وب سایت و یا حساب های اجتماعی کار نسبتآ ساده ای است اما حمله همزمان به همه کانال ها، وب سایت و حساب های اجتماعی بسیار مشکل و تا بحال سابقه نداشته است. مسئولین شبکه TV5 روز جمعه اعلام نمودند که آنروز صبح تمامی شبکه ها و غیره دوباره قادر به فعالیت بودند. مسئولین اظهار کردند که سیستم های آنان تخریب شده ولی به طریقه حمله و وقایع این هک پی نبرده بودند.

در واقع توانایی قطع کردن برنامه های یک شبکه تلویزیونی جهانی نشانگر یک روند جدید و بسیار پیچیده در حملات سایبری به شمار میرود. وزیر کشور فرانسه گفته است که این مورد به یک حمله تروریستی شباهت دارد و باید شواهد را دید. فرانسه افرادی را که مسئول اینکار هستند را دستگیر خواهد نمود.

 

هک شدن شبکه TV5 فرانسه توسط داعش

فایروال ایرانی، فایروال بومی، اکاننتینگ بومی، هلپ دسک بومی ، فایروال ایرانی، فایروال بومی، اکاننتینگ بومی، هلپ دسک بومی

دیدگاهتان را بنویسید