LOADING CLOSE

حمله سایبری به 14 شرکت انگلیسی و انتشار داده‌ها

حمله سایبری به 14 شرکت انگلیسی و انتشار داده‌ها

حمله سایبری به 14 شرکت انگلیسی و انتشار داده‌ها

حمله سایبری به 14 شرکت انگلیسی و انتشار داده‌ها

روزنامه The Mail خبر از هک شدن 14 شرکت دیگر پس از TalkTalk را می‌دهد. در میان این شرکت‌ها اسامی مانند Vodefone، Visa، Sky TV، Amazon، Ticketmaster و غیره به چشم می‌خورد. در حال حاضر پلیس و آژانس جنایی ملی کشور انگلستان تحقیقات خود را شروع کرده‌اند.

گفته‌شده است که مجرمین سایبری اطلاعات خصوصی هزاران مشتری انگلیسی (اسم، آدرس، اطلاعات بانکی، شماره موبایل و غیره) را در بازار سیاه آنلاین به فروش گذاشته‌اند. این هک بر بیش از 14 شرکت تأثیر گذاشته است. قیمت تعیین‌شده برای فروش این اطلاعات حداقل 10 پنس انگلستان می‌باشد و مشتریان این شرکت‌ها در معرض خطر کلاه‌برداری می‌باشند.

روزنامه The Mail قیمت‌گذاری اطلاعات را به شرح ذیل گزارش داده است.

• اطلاعات مشتری TalkTalk که در ماه گذشته هک شد در وب سیاه (Dark Web) به مبلغ حداقل 1.63 پوند به فروش می‌رسد.
• اطلاعات دارندگان کارت‌های Visa شرکت Halifax را می‌توان با 10 پوند خریداری نمود.

• حساب‌های موبایلی شرکت Vodafone، O2، EE، و اشتراک‌های تلویزیونی شرکت‌های Sky و BT Sport نیز برای فروش وجود دارد. Vodafone اعلام کرده است که سوابق بیش از 1800 مشتری به سرقت رفته است و برخی از حساب‌های دیگر تحت تأثیر کلاه‌برداری قرارگرفته‌اند.

• اسامی کاربری و اسامی رمز خرده‌فروشان اصلی مانند Amazon، Uber، Ticketmaster و Ocado دزدیده‌شده و به‌صورت عمده به فروش می‌رسد. فروشگاه‌های زنجیره‌ای Subway از مشتریان آنلاین خود درخواست کرده است که اسامی رمز خود را تغییر دهند.

• امتیازهای وفاداری کارت‌های Nectar، Boots Advantge و Airmiles نیز برای خرید در وب سیاه موجود است.

حمله و هک ماه گذشته TalkTalk نشان داده است که کسب‌وکارهای انگلستان در معرض خطر شدید حملات سایبری هستند و نگرانی از امنیت اطلاعات مالی و شخصی مشتریان افزایش‌یافته است. در روز جمعه (94/08/08) شرکت TalkTalk تائید نمود که اطلاعات 1.2 میلیون مشتری به سرقت رفته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید