LOADING CLOSE

اینترنت اشیآ (IoT) و امنیت سایبری

newsimage280215B

اینترنت اشیآ (IoT) و امنیت سایبری

اینترنت اشیآ (IoT) و امنیت سایبری :

اینترنت اشیآ در حال گسترش.بی سابقه و به سرعت است. دلیل این انفجار وجود عوامل وسایل پوشیدنی موبایلی (wearable devices)، سرعت های اتصال.به اینترنت در حال افزایش و بهبود تکنولوژی های باتری میباشد. اشیآ اینترنتی (Internet of Things) در حال تغییر مفاهیم و دیدگاه های سنتی امنیت و رفتار های امنیتی.به دلیل حجم و تنوع گسترده و افزایشی هستند.

پیش بینی میشود که در دهه اینده مردم با میلیارد ها وسایل کوچک و متصل.به اینترنت تعامل داشته باشند.

دولت ها و سازمان های بزرگ در دنیا با موارد امنیتی.نیز دست و پنجه نرم میکنند که این مسئله نیز.باعث بزرگترین چالش های امنیتی برای اینترنت اشیا شده است. امنیت سایبری.در الویت دولت های دنیا قرار گرفته است.

این سوال پیش میآید که ایا امنیت میتواند با سرعت روند.حملات و جرائم سایبری هماهنگ شود یا اینکه دیگر دیر شده است. از یک سوء دولت ها در حال مبارزه با جرائم سایبری، اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عمومی و.همکاری بیشتر جهانی هستند و از طرف دیگر آنها از سیستم های OS قدیمی و بروزرسانی نشده، پلتفرم های ناامن و غیره.برای عملیات دولتی یا سیستم های امنیتی اجتماعی استفاده میکنند.

این دو مسئله با همدیگر مغایرت دارد.

رسانه های اجتماعی فعالانه در حال گزارش کردن مشکلات.و مسائل امنیتی و پیدایش بدافزار ها میباشد. یکی از وظایف رسانه ها گزارش کردن جرائم میباشد و جرائم به سمت.فضای سایبری گرایش پیدا کرده است.

امروزه رسانه ها در حال رقابت در گزارش کردن اخبار سایبری بوده و تمایل دارند که اول از همه اخبار را به دنیا ارائه دهند. با اینکار خواننده از.مسائل امنیتی روز آگاه میشود و همزمان آموزش میبیند.

در زمانی که همه وسایل به اینترنت متصل شود، امنیت اشیآ در اینترنت.نیز نکته کلیدی برای همگان خواهد بود. در سال گذشته محققان امنیتی تعدادی ضعف در نرم افزار لامپ های خانگی متصل به اینترنت از.طریق وای فای پیدا کردند. مصرف کننده این گونه لامپ میتواند از طریق اینترنت آنرا روشن و خاموش کند، رنگ آنرا انتخاب کند و غیره.

این امر ده سال.پیش باور نکردنی و خارج از واقعیت.به شمار می آمد. امروز ما با مواردی مانند مسائل امنیت و بروزرسانی نرم افزار.یک لامپ خانگی مواجه هستیم.

آیا میشود تصور کرد که مجرمین سایبری به لامپ خانگی شما.حمله کنند و کنترل انرا به دست گیرند. این حمله در واقع یک شوخی نخواهد بود و ممکن است مجرمین آنرا به عنوان یک مرکز ارسال اسپم (Spam) استفاده کنند.

مشکلی که پیش بینی میشود با اینترنت اشیآ.وجود داشته باشد این است که نمیتوان تمامی وسائل را ایمن سازی نمود و حافظه کافی.برای نصب و اجرا نرم افزار های.امنیتی بر روی انان موجود نخواهد بود. پس شبکه باید برای کشف نقض و جلوگیری.از ورود حملات بهتر محافظت شود.

صنعت امنیت سایبری (افتا) در 20 سال گذشته.دچار تحولات زیادی شده است. سی سال پیش تمامی افراد درگیر در صنعت امنیت سایبری همدیگر را میشناختند. امروزه شرکت های عظیمی در این حوزه فعال هستند.و برخی دیگر برای کسب درآمد بخشی از فعالیت های خود را به امر امنیت اختصاص میدهند. در اوایل کار مسائل ساده بود.

تعداد مشخصی.وریروس نویس وجود داشت که.اسامی مستعار داشتند و تعدادی کارشناس امنیتی شناخته شده در.مقابل آنان فعالیت میکردند. هر فرد به دنبال شهرت و موفقیت بود.

امروز وضعیت کاملآ تغییر کرده است. بدافزار ها و مجرمین سایبری تمایل به شناسایی.شدن و دیده شدن ندارند. فقط بدافزار های اخاذی (ransomeware) و crypotlocker

ها آشکار عمل میکنند. انگیزه ها به سمت سرقت داده، پول، اموال معنوی و غیره.گرایش.پیدا کرده است. دولت ها نیز برای اهداف خود میلیون ها دلار به.توسعه بدافزار و نرم افزار جاسوسی اختصاص میدهند.

در آخر میتوان گفت که انفجار و توسعه اینترنت، اشیآ در اینترنت، افزایش مصرف کننده گان.سایبری و توسعه و گسترش نوآوری ها در زمینه اشیآ اینترنت میتواند به چالش ها و مسایل بیشتری منجر شود. مسئله امنیت سایبری نیز با این.تغییرات مسیر های جدید و نواوری را طی خواهد نمود.

اینترنت اشیآ (IoT) و امنیت سایبری

دیدگاهتان را بنویسید