LOADING CLOSE

سرقت داده از شرکت TalkTalk در انگلستان

جریمه شدن TalkTalk برای هک سایبری 2015

سرقت داده از شرکت TalkTalk در انگلستان

سرقت داده از شرکت

به. نقل از خبرگزاری‌ها در تاریخ 94/08/01 سایت مخابراتی انگلیسی TalkTalk، یکی از شرکت‌های اصلی زیر ساختار صنعت مخابرات کشور انگلستان، یک حمله سایبری. اساسی و ادامه‌دار را تجربه نمود. پس‌ازاین حمله، هکرها از این شرکت درخواست پرداخت باج نمودند. یکی از مقامات این شرکت اظهار داشت که هکرها با آنان تماس گرفته‌اند. و درخواست پرداخت مبالغی را نمودند. پلیس نیز پس از درخواست شرکت TalkTalk تحقیقات مربوط به این محله را آغاز نموده است. سخنگوی واحد جرائم سایبری پلیس انگلستان می‌گوید. که به نظر می‌رسد این هک کار داعش باشد. اما هیچ‌گونه مدرکی از مجرمین در دسترس نمی‌باشد.

TalkTalk

اطلاعات دزدیده‌شده شامل اسامی، آدرس‌ها، تاریخ‌های تولد، شماره تلفن. و آدرس‌های ایمیل تعداد نامشخصی از کاربران بوده است. و TalkTalk هنوز ابعاد آنرا مشخص نکرده است. این امکان وجود دارد. که اطلاعات حساب‌ها، کارت‌های اعتباری و بانکی کاربران نیز سرقت رفته باشد. مدیرعامل این شرکت پس از معذرت‌خواهی از این حمله اعلام نمود که ممکن است. تا 4 میلیون نفر تحت تأثیر این هک قرارگرفته باشند. اطلاعیه در سایت TalkTalk به شرح ذیل می‌باشد.

talktalkletter

TalkTalk info

رمزنگاری

TalkTalk یکی از شرکت‌هایی است که داده‌های خود را رمزنگاری نکرده است. و اعتقاد داشته که سیستم‌های این شرکت از امنیت کامل. برخوردار بوده‌اند. این حمله روز چهارشنبه اتفاق افتاد و روز بعد اعلام شد. به گفته مقامات آن شرکت سیستم‌های آنان برای جلوگیری از تهدیدهای. در حال تکامل سایبری مرتب در حال به‌روزرسانی است. همه تهدیدهای امنیتی به داده‌های مشتریان جدی به شمار می‌روند. و اقدامات لازم برای حفظ امنیت انجام می‌شود. این شرکت با تمامی مشتریان فوراً پس. از هک تماس حاصل نمود و پشتیبانی و توصیه ارائه داد. این سومین حمله سایبری به این شرکت در 12 ماه گذشته است، اما به نظر می‌رسد. که آنها به هم مرتبط باشند.

پس از انجام این. هک گروهی بانام ” TalkTalk Hackers” مقداری اطلاعات انتشار دادند و ادعاشده است.که نمونه‌هایی از هک این شرکت است و این گروه به نام داعش این کار را می‌کند. به دنبال این حمله سهام شرکت TalkTalk بیش از  (300 میلیون پوند) کاهش یافت. این شرکت با بانک‌های اصلی تماس گرفته و درخواست نموده است. که آنها برای تغییرات مشکوک حساب‌ها را مانیتور کنند. و در حال اماده‌سازی مانیتورینگ یک‌ساله برای همه مشتریان خود است.

به دنبال این هک رهبران کسب‌وکار درخواست اقدامات فوری برای مقابله با جرائم سایبری کرده‌اند. و آنرا یکی از بزرگ‌ترین تهدیدها برای شرکت‌ها در کشور انگلستان خوانده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید