LOADING CLOSE

کمیسیون تجارت فدرال و مجازات سازمان‌ها با امنیت پایین

کمیسیون تجارت فدرال و مجازات سازمان‌ها با امنیت پایین

کمیسیون تجارت فدرال و مجازات سازمان‌ها با امنیت پایین

 

کمیسیون تجارت فدرال و مجازات سازمان‌ها با امنیت پایین

کمیسیون تجارت فدرال (Federal Trade Commission یا FTC) یک سازمان مستقل در دولت امریکا است و در سال 1914 تأسیس شد. وظیفه این سازمان توسعه محافظت از مصرف‌کننده، حذف و جلوگیری از فعالیت‌های ضد رقابتی در کسب‌وکار‌ها مانند انحصار شرکتی است.

بر اساس تصمیم‌گیری “سازمان قضایی آمریکا” حالا این کمیسیون رسماً قادر به مجازات نمودن سازمان‌هایی است که نتوانند اقدامات امنیتی آنلاین گسترده ارائه دهند و در آن سرمایه‌گذاری کنند. ریاست این سازمان پس از اعلام این حکم بیان نمود که این تصمیم‌گیری عادلانه است و ضروری است که FTC بتواند، به نمایندگی از مصرف‌کننده، در زمان عدم ارائه اقدامات امنیتی منطقی از طرف سازمان‌ها و شرکت‌ها برای ایمن‌سازی اطلاعات حساس مشتریان عکس‌العمل نشان دهد. مجازات شرکت‌ها و سازمان‌ها در زمان رعایت نکردن موارد امنیتی ممکن است جریمه مالی و نظارت و اجباری نمودن اقدامات امنیتی باشد.

کمیسیون تجارت فدرال، با توجه به گسترش و افزایش روزمره نقض به سیستم‌ها و شبکه‌ها سازمان‌ها و شرکت‌ها و نیز سرقت اطلاعات توسط هکرها و مجرمین سایبری، به نظر می‌رسد که تمایل دارد سازمان‌ها و شرکت‌ها در مقابل حفظ امنیت داده‌های مصرف‌کننده مسئولیت‌پذیر باشند. FTC درگذشته نیز با موارد هک و دزدی داده از مصرف‌کنندگان مواجه شده است و تلاش برای محافظت از اطلاعات خصوصی مشتریان ازجمله اقدامات قضایی نموده است.

اگر FTC برعلیه سازمان یا شرکتی اقداماتی اتخاذ نماید که موارد یا مشکلاتی امنیتی داشته باشد این اثرات منفی اجتماعی متعاقب برای آن سازمان یا شرکت، به‌خصوص درزمینهٔ عدم رعایت امنیت اطلاعات مشتریان، خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید