LOADING CLOSE

انهدام گروه مسئول بدافزار Dyre

انهدام گروه مسئول بدافزار Dyre

انهدام گروه مسئول بدافزار Dyre

انهدام گروه مسئول بدافزار Dyre

به گزارش خبرنگاری Reuters مقامات روسی گروه مجرمین سایبری مسئول توزیع بدافزارDyre را مختل کرده‌اند. مقامات روسی به دفاتر یک شرکت فیلم‌سازی در شهرمسکو به نام 25th Floor حمله کردند که گفته می‌شود پایگاه بدنام‌ترین عملیات هک مالی در دنیا بود.
کارشناسان امنیتی بیان داشته‌اند که Dyre یک نرم‌افزار مخرب برای سرقت اسم رمز می‌باشد و از زمان حمله و دستگیری گروه مربوط این بدافزار فعالیت نداشته است. این بدافزار باعث شد که مؤسسات مالی (مانند Bank of America و GP Morgan Chase) میلیون‌ها دلار ضرر کنند. مقامات روسی در حال بازجویی تعدادی نامعلوم افراد هستند و مشخص نیست که کسی تابه‌حال دستگیر یا محکوم‌شده است.
منابع میگویند که تحقیقات در مورد این بدافزار با همکاری شرکت امنیت سایبری Kaspersky Lab انجام شد و این اطلاعات در کنفرانس کارشناسان امنیتی سالانه امسال ارائه خواهد شد. هکرها از چندین روش برای ارسال بدافزار به سیستم کاربران از طریق مرورگر استفاده می‌کردند تا از ارتباطات مابین مشتریان و بیش از 400 موسسه مالی سوءاستفاده کنند.
شرکت 25th Floor توزیع‌کننده فیلم و سریال‌های تلویزیونی در روسیه و کشورهای شرق اروپا بود. این شرکت در حال حاضر مشغول به تولید یک فیلم در مورد جرائم سایبری بانام Botnet می‌باشد. این فیلم بر اساس جرائم سایبری سال 2010 ساخته‌شده است که در آن 37 نفر در آمریکا و سراسر دنیا به جرم دزدی و کلاه‌برداری 3 میلیون دلار محکوم شدند. این هکرها در تمام سطوح در این جرم دست داشتند ولی اسم رهبر اصلی هرگز فاش نشد. هکرها با استفاده از برنامه‌ای بانام Zeus حساب‌های کاربران را هک نمودند و مجریان قانون این مسئله را به حملات Dyre امروز نسبت می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید