LOADING CLOSE

دستگیری 49 نفر از گروه مجرمین سایبری توسط Europol

دستگیری 49 نفر از گروه مجرمین سایبری توسط Europol

دستگیری 49 نفر از گروه مجرمین سایبری توسط Europol

به نقل از سایت Tripwire در هفته گذشته، مرکز جرائم سایبری اروپا (Europol) دستگیری 49 نفر از گروه مجرمین سایبری توسط Europol:دریک همکاری بین المللی 49 نفر از یک گروه مجرمین سایبری را دستگیر نمود.

این گروه سایبری در سراسر اروپا (شامل ایتالیا، اسپانیا، لهستان، بلژیک، جورجیا و انگلستان) عضو داشته است.

مجرمین حساب های ایمیلی سازمان ها را برای به دست آوردن 6 میلیون یورو سود و سوء استفاده مالی هک نمودند و مبالغ را از سوی کاربران تجاری به سمت خود هدایت نمودند.

نوع حمله مرد میانی (man-in-the-middle)

بوده و سیستم های متعددی از طریق هک، ارسال بدافزار و روشهای مهندسی اجتماعی نقض گردیدند. پس از دسترسی به سیستم ها و کامپیوترها، حساب های ایمیلی سازمانی کاربرها تحت کنترل هکرها درآمد و ارتباطات برای شناسایی انتقال های مالی مانیتور شد.

سپس از مشتریان تقاضا شد که پرداخت های بانکی خود را به حسابی تحت کنترل مجرمین واریز کنند. به محض واریز این مبالغ با روش های مختلف به حساب های دیگر انتقال یافت.

همزمان با این دستگیری ها 58 ملک نیز توسط Europol بازرسی شد و لپ تاپ، هارد، تلفن، تبلت، کارتهای اعتباری، پول، سیم کارت، USB، مدارک جعلی و مدارک بانکی ثبت و ضبط گردید.

دستگیری 49 نفر از گروه مجرمین سایبری توسط Europol
به گفته مقامات این نمونه ای عالی از همکاری و کسب نتایج مناسب در رده بین المللی و ما بین عضو های اروپایی بوده و نشان میدهد که با همدستی مقامات، قواها و سازمان های ملی و بین الملل میتوان با مجرمین پنهان امروزی مقابله نمود.

امسال نیز Europol موفق به از کار انداختن شبکه Botnet با نام Ramnit شد که 3.2 میلیون کامپیوتر را در دور دنیا آلوده ساخته بود.

دیدگاهتان را بنویسید