LOADING CLOSE

به دست گرفتن کنترل پرواز خط هوایی United توسط یک هکر

به دست گرفتن کنترل پرواز خط هوایی United توسط یک هکر

به دست گرفتن کنترل پرواز خط هوایی United توسط یک هکر

یک نماینده سازمان FBI از هک شدن سیستم های دیجیتال یک هواپیمای جت (Boeing 303) خطوط هوایی United به دست گرفتن کنترل پرواز خط هوایی United توسط یک هکر:در ماه گذشته خبر داد. بر اساس گفته های این نماینده یک کارشناس امنیتی کامپیوتر، به نام  کریس رابرتس، گفت که وی یک هواپیما را هدایت نموده و به صورت افقی پرواز داده است.

در سایت.تویتیر این هکر نوشته بود که او ممکن است.سیستم سرگرمی یک هواپیما را هک کرده باشد.که پس از این تویت.نمایندگان FBI  خانه او را جستجو و دستگاه های.الکترونیک او را بررسی نمودند. وی به مقامات گفت که این.فعالیت ها را قطع خواهد کرد.

در ماه فوریه و مارس این فرد با نماینده FBI دیدار داشت و در مورد آسیب.های احتمالی به سیستم.های سرگرمی داخلی (IFE) هواپیماها با وی صحبت شد. در طول صحبت.ها رابرتس فاش کرد.که وی قبلآ سیستم های IFE پرواز های مختلف را تا به آن.زمان 15 الی 20 بار ما بین سال های 2011 و 2014 هک.نموده بود.

پس از آن رابرتس شجاعت پیدا کرد و کدهای کامپیوتر مدیریت هدایت یک پرواز را بازنویسی نمود و توانست که به دستور “Climb Up” سیستم دسترسی پیدا کند. وی سپس به یکی از موتورهای هواپیما دستور بالا روی داد و هواپیما را به حالت افقی در آورد. زمان و نوع هواپیما در این هک مشخص نگردیده است.

به دست گرفتن کنترل پرواز خط هوایی

در 15 آپریل 2015، رابرتس یک تویت دیگر را به شرح ذیل پست نمود.
“Find myself on a 737/800, lets see Box-IFE-ICE SATCOM. Shall we start having fun with EICAS (engine-indicating and crew-alerting system) messages? PASS(enger) OXYGEN ON Anyone?”.

این تویت میگوید که وی در پرواز 800/737 است و میخواهد که سیستم موتور و هشدار به کارمندان (EICAS) و اکسیژن هواپیما را برای تفریح دستکاری کند. در تویت های بعدی او میگوید که ممکن است اینکار به زندان رفتن او بیانجامد.

او پس از  رسیدن به مقصد و خروج از هواپیما دستگیر شد. در حال حاضر وی محکوم به جرمی نشده است و اطلاعات دیگری از وضعیت این پرونده در دست نیست.

دیدگاهتان را بنویسید