LOADING CLOSE

بدافزار Dyre Wolf – مخصوص حملات به بانک ها و سازمان ها

Dyre Wolf

بدافزار Dyre Wolf – مخصوص حملات به بانک ها و سازمان ها

بدافزار

 

Dyre Wolf – مخصوص حملات به بانک ها و سازمان ها

شرکت IBM خبر از یک نرم افزار مخرب جدید به نام “ Dyre Wolf” اطلاعات داده است. این بدافزار ظاهرآ توسط مجرمین سایبری با تجربه بوجود آمده است. به نظر میرسد Dyre Wolf ترکیبی از بدافزار های جدید و معماری اجتماعی قدیمی تر است که به سازمان های بزرگ و بانک ها حمله میکند و شاید بیش از 1 میلیون دلار دزدی توسط آن صورت گرفته است.

Dyre Wolf نوع دیگری از بدافزار Dyre است که قبلاً جهت حمله به صنعت بانکداری نوشته شده بود. در سال 2014 کشف شد و جهت اخاذی مبالغ زیاد از بانک ها استفاده شده است.  Dyre Wolf یک برنامه پیچیده اما  با کاربری راحت است و از ماه اکتبر 2014 حملات این بدافزاربه شبکه سازمان ها  بیش از سه برابر(از 500 به 3500 حمله) افزایش یافته است و مبالغی بین نیم الی 1.5 میلیون دلار دزدیده شده است.

این نرم افزار از طریق باز کردن ضمیمه ایمیل مخرب و یا دانلود نرم افزار های تقلبی در سیستم کاربر نصب میگردد. زمانی که یک کاربر به یک سایت آنلاین بانکی (که در لیست Dyre وجود دارد) مراجعه کند و لاگ آن (Logon) شود، فعال می گردد. در این مرحله یک پنجره با عنوان “We are experiencing technical difficulties. The user should call the help center to gain access.” باز میشود. این برنامه آنقدر پیچیده است که وقتی کاربر با مرکز پشتیبانی (Help Center) تماس میگیرد هکر ها تماس را به جای نماینده بانک جواب میدهند. سپس آنها اسم و رمزحساب بانکی سازمانی کاربر را گرفته و مکالمه را پایان میدهند. در حین مکالمه پول از حساب سازمانی کاربر برداشته میشود و به سرعت از میان حساب های مختلف بانکی در سراسر جهان عبور میکند تا ردگیری نشود.

شرکت IBM پیش بینی کرده است که انواع خطاهای انسانی باعث 95از تمامی حملات به سازمان ها و بانک ها میشود. بهتر است به پرسنل خود آموزش دهید که بر روی مدارک و ضمیمه های ناشناس کلیک نکنند و اسم و رمز کاربری خود را تلفنی به کسی نگویند. فقط یک خطای کاربر ممکن است باعث دزدی مبالغ زیادی پول شود. به کارمندان خود اطلاع رسانی کنید که هیچ بانکی از شما درخواست اسم رمز نمیکند و رفتار های مشکوک باید گزارش شوند. شاید با اجرآی یک حمله تمرینی، سازمان بتواند که به کاربران آموزش عملی دهد.

منابع و توان تولید بدافزار توسط مجرمین سایبری به شدت در حال افزایش است. آنها از طریق اینترنت در حال انتقال توانایی های خود به همدیگر در سطوح جهانی بوده و حملات خود را در دراز مدت و با برنامه ریزی دقیق به انجام میرسانند تا بیشترین منافع را ببرند.

بدافزار Dyre Wolf – مخصوص حملات به بانک ها و سازمان ها

 

فایروال ایرانی، فایروال بومی، اکاننتینگ بومی، هلپ دسک بومی ، فایروال ایرانی، فایروال بومی، اکاننتینگ بومی، هلپ دسک بومی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید