LOADING CLOSE

بیمارستان Hollywood 17000 دلار باج پرداخت

هک شدن سیستم بیمارستان Hollywood و درخواست باج

بیمارستان Hollywood 17000 دلار باج پرداخت

بیمارستان Hollywood 17000 دلار باج پرداخت

به گزارش سایت‌های خبری، مرکز درمانی Hollywood Presbyterian به هکرهای سیستم این مجموعه مبلغ 17000 دلار باج پرداخت نمود. این مبلغ به‌صورت bitcoin پرداخت شد تا هکرها کنترل سیستم‌ها را به این بیمارستان برگردانند.
مجرمین سایبری از باج افزار یا بدافزار باج‌گیر(Ransomware) برای حمله به این بیمارستان استفاده کردند و سیستم‌های بیمارستان به مدت یک هفته غیرفعال بود. این بیمارستان به علت این حمله قادر به ادامه فعالیت روزمره خود نبوده است و عوامل این مرکز به‌صورت دستی (با کاغذ و خودکار) و با دورنگار و تلفن همه موارد را ثبت و اجرا می‌کنند. برای اینکه این بدافراز به دیگر سیستم‌ها انتقال نیابد استفاده از کامپیوتر ممنوع شد. برخی از بیماران نیز به مکان‌های دیگر انتقال یافتند.
یکی از نمایندگان بیمارستان می‌گوید که چالش‌های جدی IT از هفته پیش نمایان شدند و باعث اعلام یک وضعیت اضطراری داخلی شد. این حملات به‌صورت تصادفی بود و حالت مخرب نداشت. در این زمان بیمارستان درخواست کمک حرفه‌ای سایبری کرده است و سازمان FBI و پلیس شهر Los Angeles در جریان ماجرا قرار گرفتند.
پس از پرداخت این باج و دریافت کلید رمزگشایی سیستم‌های بیمارستان، در روز دوشنبه 26 بهمن‌ماه خدمات به‌صورت عادی درآمدند. مدارک و شواهدی از سرقت داده‌های خصوصی و حساس کاربران وجود ندارد.
بر اساس مدارک و شواهد فدرال، از سال 2010 تابه‌حال 158 موسسه شامل ارائه‌دهندگان خدمات پزشکی، بیمه و بیمارستان هک شده یا درگیر مشکلات IT بوده‌اند که در آن اطلاعات کاربران نقض شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید