LOADING CLOSE

2016: امنیت بخشی از زندگی ما و تهدیدها در حال تکامل

2016: امنیت بخشی از زندگی ما و تهدیدها در حال تکامل

2016: امنیت بخشی از زندگی ما و تهدیدها در حال تکامل

2016: امنیت بخشی از زندگی ما و تهدیدها در حال تکامل

با پیشرفت تکنولوژی و رشد به‌سرعت تعداد وسایل متصل به اینترنت، تعداد بیشتری از مردم در معرض خطر حملات سایبری می‌باشند که این موضوع نیز به کسب‌وکارها، صنایع و بخش‌های دولتی مرتبط است. درنتیجه امنیت در آینده‌نگرانی یک اقلیت نیست و همه مردم باید در این مورد هوشیار باشند.
گزارش تحقیقی از شرکت ESET بانام “Trend for 2016” که هرسال انتشار میابد نشان می‌دهد که وقایع 12 ماه گذشته چه بوده و روندهای فعالیت‌های جرائم و تهدیدهای سایبری در سال جدید چه خواهد بود. پیش‌بینی‌های زیر بر اساس مانیتورینگ دائم وضعیت امنیتی و تحلیل‌های این وقایع می‌باشد.
•    امنیت دیگر یک نگرانی برای یک اقلیت نیست و به موضوعی عمومی تبدیل خواهد شد.
•    با در نظر گرفتن مباحث و تحلیل‌های مسائل تکنولوژی امروزه، نمی‌توان تمامی موارد را در یک جمله جمع‌بندی نمود.
•    تکنولوژی‌های جدید، گزارش حملات سایبری، خانواده‌های جدید بدافزاری، نقض‌ها و ضعف‌های امنیتی با اثرات جهانی و سرعت بسیار بالا باعث خواهند شد که امنیت دغدغه و چالشی مهم برای همه کسب‌وکارها، سازمان‌ها، دولت‌ها و کاربران سراسر جهان باشد.
موضوع‌هایی که در این گزارش آمده است به شرح ذیل است.
1.    اینترنت اشیا (Internet of Things یا IoT) و همه موارد متصل‌به‌هم، اهمیت ایمن‌سازی این وسایل را قبل از اتصال نشان می‌دهد.
2.    تکامل نرم‌افزار باج‌گیری (Ransomware) و تغییر هدف و تمرکز آن از “بلوک کردن و رمزنگاری فایل‌ها” به “حمله و به دست گرفتن کنترل کل وسیله، گوشی یا تبلت”.
3.    اجرا حملات هدفمند و جاسوسی سایبری به‌عنوان سلاح‌های احتمالی آینده
4.    جهانی‌شدن جرم افزار (crimeware) و تبلیغات فوق وسیع به‌عنوان اجزا کلیدی کار برای مبارزه در مقابل جرائم سایبری
5.     ریسک فاش شدن داده‌های سازمانی (Haxposure) و عواقب آن
6.    اقدامات بعدی در امنیت موبایلی و استراتژی‌های دفاعی آینده
7.    مشخصات امنیتی و محرمانگی جدید ویندوز 10
8.    زیرساختارهای حساس با سیستم‌های محافظت نشده و صنایع اهداف حملات خواهد بود
9.    قوانین محافظت از داده‌های شخصی در سراسر دنیا اجرا خواهد شد و نیاز برای فعالیت‌های مشترک در بین دولت‌ها، شرکت‌ها و کاربران
10.     متمرکز شدن تهدیدهای سایبری بر روی کودکان و نوجوانان در وب و افزایش ارسال پیام‌های غیراخلاقی (sexting)، آماده‌سازی سوءاستفاده غیراخلاقی (grooming) و روز گویی سایبری (cyberbullying)
در آینده تعداد وسایل و تکنولوژی‌ها در حال رشد خواهد بود و چالش‌های مردم برای امن نگه‌داشتن اطلاعات خود افزایش خواهد یافت. تائید کردن بر نقش دولت و آژانس‌های امنیتی برای اجرای قوانین که توسعه امن و سالم تکنولوژی‌های جدید را پشتیبانی می‌کند مهم است که این کار با تشریح استانداردها و قوانین برای حفظ محرمانگی و توسعه مؤثر زیرساخت دارهای حساس صورت خواهد گرفت.
شرکت ESET معتقد است که امکان محافظت و رسیدن به سطوح امنیتی مناسب برای کاربران، شرکت‌ها و سازمان‌ها با ترکیب تکنولوژی، مدیریت و آموزش وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید