LOADING CLOSE

همکاری برای مبارزه با جرائم سایبری کم تأثیر

همکاری برای مبارزه با جرائم سایبری کم تأثیر

همکاری برای مبارزه با جرائم سایبری کم تأثیر

همکاری برای مبارزه با جرائم سایبری کم تأثیر

بر اساس گزارش جدیدی از Tech UK همکاری بیشتری مابین صنایع فنّاوری انگلستان و پلیس آن کشور برای مبارزه با جرائم سایبری کم تأثیر (Low-impact) ولی حجم بالا موردنیاز است.

این گزارش بیان دارد که یک روش نو برای مبارزه با این تهدید موردنیاز است و در حال حاضر مقامات توانایی و ظرفیت کافی برای مقابله با چالش‌های جرائم سایبری موجود را ندارند.

“جرائم سایبری کم تأثیر” موارد حملات سایبری است که طبیعت پیچیده ندارند و به‌هیچ‌عنوان اثر منفی احساسی بر قربانیان را کم نمی‌کنند.

تکنولوژی دیجیتال روش کار و عملکرد مجرمین را کامل متغیر کرده و خواهد کرد. نیروهای انتظامی اقدامات مثبتی برای مقابله‌به‌مثل با جرائم سایبری کرده‌اند اما آنها به‌تنهایی نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

توانایی مقابله با جرائم سایبری هنوز هم وظیفه همکاری دست جمعی کل جامعه است که این شامل کسب‌وکارها، مصرف‌کنندگان و صنعت فناوری و تکنولوژی می‌باشد.

درحالی‌که جرائم سایبری در حال حاضر به‌عنوان جرائم خاص در انگلستان به شمار می‌آیند و کلاه‌برداری آنلاین هم‌ردیف کلاه‌برداری ثبت می‌گردد، راه زیادی باید طی شود تا تصویر واضحی از وسعت جرائم سایبری به وجود آید.

حدود 50 قوای انتظامی اقرار نمودند که نمی‌توانستند رقم دقیقی را برای جرائم سایبری بیان کنند، مگر اینکه آنها به‌صورت دستی تمام جرائم سایبری را در سیستم خود تحلیل می‌کردند. این گزارش چندین پیشنهاد برای بهبود وضعیت فعلی و پاسخ به سؤال “چگونه صنعت می‌تواند در مبارزه با جرائم سایبری کمک کند؟” دارد.

یکی از پیشنهادها به وجود آوردن واژه‌نامه جدیدی برای گزارش نمودن جرائم سایبری است که گزارش کردن موارد و وقایع جرائم سایبری و توسعه ابزار برای اجرا این کار را تشویق می‌نماید و به کسب‌وکارها برای افزایش امنیت سایبری کمک می‌کند.

مشکل برخورد با جرائم سایبری در ابعاد وسیع ممکن است در چندین ماه آینده (نه بر اساس انتظارات چند سال آینده) به مشکلی گسترده و عمومی تبدیل شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید