LOADING CLOSE

هشدار NSA از خطر حملات سایبری کشوری

هشدار NSA از خطر حملات سایبری کشوری

هشدار NSA از خطر حملات سایبری کشوری

هشدار NSA از خطر حملات سایبری کشوری

معاونت آژانس امنیت ملی امریکا، ، در مورد افزایش خطر حملات مخرب توسط کشورهای دیگر اخطار داده است و گفته که باید عواقبی برای چنین حملاتی وجود داشته باشد. او اظهار داشت که در صورت اتصال به اینترنت هرکسی ممکن است تحت تأثیر حملات بین کشوری قرار گیرد و کشورها باید خط قرمزی برای این موارد تعریف کنند.
او ادامه داد که دو هدف اصلی NSA در فضای جدید سایبری و باوجود چالش‌های جدید محافظت از ارتباطات حساس دولتی و جمع‌آوری اطلاعات از مخالفان آن کشور است. او گفت که گرایش در فضای سایبری رو به حملات مخرب، مانند حملات به سمت شرکت سونی یا Aramco عربستان در سال 2012، بوده و کشورهای دیگر برخورد خشمناکی را با امریکا دارند.
موانع ورود به اینترنت در حال کاهش هستند و مردم دنیا بیشتر و بیشتر به سیستم‌های اطلاعاتی و کامپیوترها متصل می‌شوند و آسیب‌پذیری‌ها در حال افزایش هستند. بهبود دادن به موارد دفاعی و شناسایی داده‌های حساس یکی از مهم‌ترین روش‌های برخورد با تهدیدها است. ملل‌ها نیز باید برای شناسایی خطوط قرمز و عواقب عبور از آنها تلاش کنند.
چنین عواقبی می‌تواند به شکل اقدامات در داخل فضای سایبری باشد. NSA گفته است که فرماندهی سایبری ارتش آن کشور آمادگی برای اجرای حملات متقابل در شبکه‌های اشخاص ثالث دارد. این عواقب می‌تواند دیپلماتیک یا اقتصادی (تحریم یا تهدید تحریم) باشد.
درگذشته و قبل از افشاگری اسرار این سازمان توسط ادوارد اسنودون (Edward Snowden)، گفته می‌شود که سازمان NSA آنقدر محرمانه بود که به آن لقب “چنین آژانسی وجود ندارد (No Such Agency)” داده‌شده بود. اسنودون ابعاد گسترده جمع‌آوری داده‌های شخصی افراد که شامل موارد جاسوسی سایبری و برنامه‌های بحث‌برانگیز نگهداری داده مردم امریکا را فاش‌سازی نمود. بسیاری از مردم در دور دنیا اعتقاددارند که او یک قهرمان است.
به نقل از NSA عملکرد اسنودون صدها هدف این آژانس را فاش‌سازی نمود و بسیاری از این اهداف درنتیجه لو رفتن این اطلاعات روندها و رفتارهای خود را عوض کرده‌اند که شامل تروریست‌ها و سازمان‌ها در کشورهای دیگر می‌شد. طرفداران اسنودون میگویند که او خدمت ارزشمندی را به جامعه کرده است و وسعت قدرت جاسوسی دولت را برای مردم فاش نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید