LOADING CLOSE

کامپیوتر UConnect یک خودرو جیپ Fiat Chrysler هک شد

کامپیوتر UConnect یک خودرو جیپ Fiat Chrysler هک شد

کامپیوتر UConnect یک خودرو جیپ Fiat Chrysler هک شد

کامپیوتر UConnect یک خودرو جیپ Fiat Chrysler

شرکت Fiat تعداد یک میلیون و چهار صد هزار دستگاه خودرو را پس از هک شدن کامپیوتر UConnect داخل یک خودرو جیپ تولیدی این شرکت را برای بروزرسانی فراخوانی نمود. هکرها با آسیب‌پذیری کامپیوتر داخلی این خودرو شاسی‌بلند (SUV ) از طریق اینترنت و به دست گرفتن کنترل آن ثابت کردند که این سیستم دچار مشکل جدی است. هکرها ماشین را به سمت یک سرازیری کنار خیابان هدایت نمودند.

این آسیب‌پذیری در خودروهای Dodge، Jeep و Chrysler وجود دارد که از سال 2013 به بعد ساخته‌شده‌اند و دارای صفحه‌نمایشی 8.4 اینچ هستند. شرکت فیات از دارندگان این خودروها درخواست نمود که به‌روزرسانی مربوط را جهت جلوگیری از آسیب انجام دهند.

این به‌روزرسانی توسط یک حافظه انجام می‌شود که به USB خودرو متصل می‌گردد.
در هفته گذشته ویدئویی انتشار یافت که نشان داد دو محقق امنیتی سرشناس (Charlie Miller و Chris Valasek ) با استفاده از موبایل و لپ‌تاپ، کنترل فرمان، ترمزها، سرعت و GPS یک جیپ Cherokee را به دست گرفتند.

آنها پس نشاندن یک خبرنگار در داخل خودرو درب‌های آن را قفل کردند. این هک از طریق کامپیوتر UConnect خودرو انجام گرفت. این سیستم به راننده اجازه می‌دهد که خودرو را از طریق یک اپ موبایلی روشن کند و درب آن را نیز قفل نمایند.

newsimage250715A

UConnect

حملات مشابه به مورد بالا دور از انتظار به نظر می‌رسد چون هکرها باید اطلاعات فنی گسترده و مخصوص خودرو، دسترسی طولانی‌مدت به خودرو مربوط و زمان طولانی برای نوشتن کد هک را داشته باشند.
در ماه فوریه 2015 شرکت BMW چالش یک آسیب‌پذیری در خودروهای جدید خود نیز تجربه نمود که به هکرها اجازه می‌داد از راه دور درب ماشین را باز و بسته کنند.

دیدگاهتان را بنویسید