LOADING CLOSE

آخرین تحولات پس از اجرا IPv6 در سال 2012

آخرین تحولات پس از اجرا IPv6 در سال 2012

آخرین تحولات پس از اجرا IPv6 در سال 2012

 

پروتکل اینترنت نسخه ۶ (IPv6) در سال 2012 راه اندازی شد. این جدیدترین نسخه پروتکل.اینترنت (Internet Protocol) میباشد و ارتباط‌های اینترنتی.بر پایه آن شکل می‌گیرد. این نسخه قرار است.جایگزین نسخه ۴ این پروتکل (IPv4) کنونی شود.

در.سال 2012 تعداد زیادی ISP و ارائه دهندگان اینترنت شامل.فیس بوک و گوگل برای پرتاب IPv6 با هم همکاری کردند و آنرا.فعال نمودند.
IPv4 از فضای آدرسی ۳۲ بیتی.استفاده می‌کند.

این فضای اجازه‌ آدرس‌دهی ۲۳۲ یعنی حدود ۴ میلیارد آدرس در اینترنت را می‌دهد.

امروزه بسیاری.از دستگاه‌ها مرتبط با کامپیوترها مانند موبایل‌، دوربین‌، لوازم خانگی.و غیره قابلیت اتصال به.اینترنت را دارند.و آدرس های فضای IPv4 در حال اتمام است. با تمهیداتی مانند NAT سعی در جبران این کمبود شده است و امروزه نیاز به افزایش دادن پروتکل های اینترنتی میباشد

.IPv6 از فضای آدرس‌دهی ۱۲۸ بیتی استفاده می‌کند.که به ما امکان داشتن ۲۱۲۸ آدرس را می‌دهد. این پروتکل مشکل.فضای آدرسی را رفع می‌کند.

امنیت یکی از مشخصات اصلی IPv6 است.

آن دارای.هر دو مشخصه.احزار هویت(Authentication) و رمزنگاری (Encryption) در لایه IP است. سیستم مدیریت کلید.عمومی که توسط طراحان IPv6 پذیرفته شده‌است، مکانیزمISAKMP می‌باشدو با ایجاد و تولید کلید رمز سر.و کار دارد و روشهای اجرای عمومی پروتکل مدیریت کلید را تامین می‌کند.

پیغامهای ISAKMP با استفاده از پروتکل UDP رد و بدل می‌شوند و از شماره پورت ۵۰۰ استفاده می‌کنند.

بحث امنیت داده‌ها و اطلاعات در IPv6 از اهمیت بالایی برخوردار است. با گسترش حملات کامپیوتری، و محرمانگی اطلاعات خصوصاً اطلاعات سازمانها در معرض خطر خواهد بود. استفاده از پروتکل IPSec، باعث ایمن سازی فضای اطلاعات میشود .

پروتکل IPSec یکی از استانداردهای VPN است که مانع از نفوذ به.داده‌ها یا دستکاری و خراب کاری آنها می‌شود. پروتکل IPSec یک پروتکل امنیتی در لایه شبکه که خدمات رمزنگاری را تامین می‌کند.

اخیرآ تحقیقاتی در زمینه پیشرفت و چشم انداز بر IPv6

پس از دو سال راه اندازی صورت گرفت. نتایج این.تحقیق نشان میدهد که این.پروتکل به عنوان نرم جدید شناخته میشود. دو سال پیش فقط .از اینترنت تحت پوشش IPv6 بود. امروز این پوشش با وجود استفاده 10 شبکه در سراسر.دنیا به  رسیده است و این روند افزایشی میباشد. به هر.حال به نظر میرسد که فعالیت بیشتری.برای توسعه این پروتکل نیاز است.

 

newsimage060715

دیدگاهتان را بنویسید