LOADING CLOSE

BlackEnergy یک ویروس بسیار پیچیده و پیشرفته است

BlackEnergy یک ویروس بسیار پیچیده و پیشرفته است

BlackEnergy یک ویروس بسیار پیچیده و پیشرفته است

 

ویروس کامپیوتری BlackEnergy یک نوع اسب تروجان (Trojan Horse) است که در گذشته بر علیه ناتو استفاده شده است. سازمان های امنیتی آمریکا.هشدار میدهند که این ویروس میتواند خسارت.اقتصادی کلانی ایجاد کند.

احتمال داده میشود.که مجرمینی که از این ویروس استفاده میکنند.توسط دولت روسیه حمایت میشوند. این ویروس.از سال 2011 به کامپیوترها وسیستم.ها در آمریکا حمله میکند. این تهدید بسیار جدی.میتواند عملیات پیچیده صنعتی را نقض.نماید و تحت کنترل خود درآورد.

اگر BlackEnergy سیستم های کنترل نفت، لوله های گاز، شبکه های.تامین و توضیع برق وآب، توربین ها و نیروگاه های.هسته ای را تحت کنترل خود درآورد، توقف و یا خسارت به هر یک از این خدمات.میتواند هزاران یا میلیون ها نفر را تحت تآثیر قرار دهد.

آخرین حملات این ویروس در سال 2011 بوده و با اینکه مواردی از این ویروس در سیستم های سازمان ها و شرکت ها دیده شده این بدافزار از آن زمان فعال نشده است. مقامات نمیداند که BlackEnergy در کجا و در چه زمانی فعال خواهد شد. حملات ظاهرآ بی قاعده هستند و بدافزار در سیستم های امنیتی آمریکا و غیره بطور منظم نصب نشده است.

در اوایل سال 2015 گروه هکرهای sandworm در روسیه از این بدافزار برای حمله به ناتو و برخی از شرکت های مخابراتی و توضیع انرژی در اروپا استفاده کرد. این ویروس یک برنامه بسیار پیچیده و پیشرفته است که از طریق کامپیوتر، موبایل و تبلت کنترل پروسه های صنعتی را تحت کنترل خود درمیآورد و اطلاعات کنترل سیستم ها را share میکند.

دیدگاهتان را بنویسید