LOADING CLOSE

جرائم سایبری- مهمترین تهدید برای اروپا

جرائم سایبری- مهمترین تهدید برای اروپا

جرائم سایبری- مهمترین تهدید برای اروپا

جرائم سایبری- مهمترین تهدید برای اروپا

به نقل از سازمان پلیس اروپا، جرائم سایبری یکی از بزرگترین تهدیدها در آن قاره به شمار میرود که به اندازه تهدید تروریسم خطرناک است. تهدیدهای آنلاین نگرانی درجه اول هستند و تبدیل به یک مشکل جهانی شده اند و نیاز به ابزارهای جهانی برای مدیریت دارند.

اروپا و آمریکا اخیرآ در سخنان، کنفرانس ها و سمینار های مختلفی نگرانی خود را از شدت حملات سایبری در ماه های گذشته ابراز نمودند. انواع حملات شامل دزدی اطلاعات از شرکت سونی، دزدی اطلاعات کارت اعتباری، اطلاعات شخصی، سازمانی و مقادیر بالای پول از ده ها میلیون نفر بوده است.

درسی که از تغییر رفتار ها و فعالیت های مجرمین اینترنتی گرفته شده است اینست که هنوز آمادگی کافی برای مقابله با اینگونه تهدیدها وجود ندارد. دنیای اینترنت از دنیای آفلاین پیشی گرفته و بسیار فراتر رفته است.

جرائم سایبری تهدید بزرگی برای امنیت دنیا است و در این راستا از جمله اقداماتی که صورت گرفته کنفرانس های سایبری جهانی است که تمرکز آن بر روی آزادی، امنیت و ایمنی اینترنت میباشد. در کنفرانس اخیر دو روزه فضای سایبری (GCCS) در هلند بیش از 1500 نماینده از 100 کشور گرد هم آمدند و به بحث و گفتگو پرداختند.

در همین راستا یک فوروم با پشتیبانی آمریکا، انگلستان و هلند برای مبارزه با تهدیدهای سایبری شامل هک کردن، محافظت از اطلاعات و نیز رد و بدل کردن دانش حرفه ای تشکیل شد. این فوروم قرار است که به توان سایبری کشورهای در حال توسعه کمک کند. این فوروم تا به حال 42 عضو ثبت نموده است.

در ماه های آینده تصمیمات این مجموعه اعلام میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید