LOADING CLOSE

رشد و توسعه دنیای مجازی و نگاهی به VMworld

رشد و توسعه دنیای مجازی و نگاهی به VMworld

رشد و توسعه دنیای مجازی و نگاهی به VMworld

رشد و توسعه دنیای مجازی و نگاهی به VMworld

VMworld کنفرانس سالانه بین‌المللی مجازی‌سازی و محاسبات ابری (virtualization and cloud computing) توسط شرکت VMware برگزار می‌گردد و بزرگ‌ترین گردهمایی در سراسر جهان مختص به مجازی‌سازی به شمار می‌رود. این کنفرانس از سال 2004 در کشور امریکا شروع شد که 1600 شرکت‌کننده داشت. در سال‌های بعد تعداد شرکت‌کنندگان کم‌وبیش حدود 20000 بوده است. یک کنفرانس سالانه نیز در اروپا در ماه مهر برگزار می‌گردد.

در این کنفرانس 3 الی 5 روزه جلسات بحث و لابراتوارهای آنی، هیئت و سالن نمایش اجرا و برگزار می‌گردد. برخی از شرکا و اسپانسرهای این کنفرانس شرکت‌هایی بزرگ مانند CISCO، Intel، SimpliVity، Dell، Hitachi، IBM، Sandisk و سامسونگ می‌باشند. امسال این اجلاس در سانفرانسیسکو بین تاریخ‌های 9 الی 12 شهریور برگزار شد. برگزاری این کنفرانس، موفقیت و افزایش محبوبیت این روی داد تغییرات دنیای فنّاوری به ما گوش زد می‌کند.

دنیای IT در حال تغییر است و مجازی‌سازی در ابعاد شبکه، ذخیره داده، desktop کامپیوترها، thin client ها و مراکز پایگاه‌های داده‌ها قادر خواهد بود که مدل تکنولوژی و کل روش تفکر در مورد IT را کامل متحول سازد. درگذشته تعداد فعالیت‌هایی را که می‌توانستیم به‌صورت عملی با IT انجام دهیم محدود و روش کار نیز بسیار یکپارچه و پی‌درپی بود. ما یک روش استاندارد برای ارسال ایمیل، share فایل و زنجیره سازی سرورها، کامپیوترها و پرینترها برای پشتیبانی در محل کار داشتیم.

امروزه روند کار کاملاً متحول، گسترده‌تر و پیچیده‌تر شده است. در دنیای فناوری اطلاعات امروز بخش IT برای راه‌اندازی دیدگاه یا پروژه خود باید مدیریت، سازمان و بخش‌های دیگر را متقاعد کند، بودجه را قطعی کند، تمام فعالیت‌های مربوط به راه‌اندازی را اجرا نماید و از مرحله قبول شدن دیدگاه و پروژه توسط مشتریان و کارمندان با موفقیت گذر کند.

درواقع با داشتن حق انتخاب، روندهای جدید و محصولات بیشتر “مدل تقاضا” تغییرات اساسی یافته است. درگذشته اگر به یک بازار میوه محلی می‌رفتید می‌توانستید که فقط میوه و سبزیجات محلی بخرید، چون ارائه‌دهندگان محصول فقط به منطقه دسترسی داشتند. با بین‌المللی شدن بازارها امروزه شما به محلی می‌روید که محصولات بیشتر، برندهای متفاوت و اقلام مورد تقاضای شمارا داشته باشد. شما تمایل دارید هر نیاز و خواسته در بازار موجود باشد.

در دنیای IT امروز افراد درگیر و در قلب بازار، در سیکل‌های تکراری سعی دارند که مصرف‌کننده را قانع کنند که چرا باید پول خود را خرج کند (بجای اینکه نیازهای خود را از طریق منابع کلاود به ارائه‌دهندگان خدمات برون‌سپاری کنند). IT امروزه انتخابی است که باید توجیه شود و یک ضرورت به شمار نمی‌رود. البته که IT پشتیبان و استخوان‌بندی شبکه است و بدون آن کارها متوقف می‌گردد، اما به‌هرحال باید ارزش آن در سازمان و شرکت درک شود و پشتیبانی قوی مدیریت را داشته باشد تا روان عمل کند.

قبل از پیدایش دنیای مجازی (در سرورها، شبکه‌ها، کامپیوترها، حافظه و هارد و همه وسایل دیگر) مسئله توجیه و ارزش سازی IT در سازمان‌ها بود. امروزه MVworld هرسال منابع قابل‌دسترسی فنی برتر را با استفاده از فقط چند کلیک و بدون نیاز به دانش فنی خیلی تخصصی به نمایش عموم می‌گذارد و در مورد این منابع اطلاع‌رسانی می‌کند. امروزه باید نیاز به وجود بخش IT و کار این بخش توجیه و موجه شود.

دلیل اینکه افراد و کارشناسان به حوزه IT جذب می‌شوند قانع سازی و توجیه نیست. آنان به دنبال تمرکز بر موفقیت و فعالیت‌های فنی هستند که هیچ ارتباطی با موارد بازاریابی و بازار ندارد، اما اغلب مجبور می‌شوند که بازاریابی درون‌سازمانی داشته باشند. دودسته بندی برای افراد IT امروز وجود دارد- افرادی که نباید اتاق سرور یا امور شبکه را ترک کنند و افرادی که دارای روابط عمومی قوی بوده، می‌توانند زبان فنی را در سطح مناسبی نگاه‌دارند تا دیگران آنرا درک کنند و امور IT را توجیه کنند.

IT نیز روند پروژه‌سازی، ارائه و ساختار پروژه‌ها را تغییر داده است و پس از شرح خدمات گرایش به سمت بازگویی و تائید بر پروژه است. برای مثال شما امروزه sandbox خود را تست می‌کنید و می‌بینید که آیا کسی علاقه‌مند به آن می‌باشد. بعد آنرا مقیاس بندی می‌کنید و کد پایه را تنظیم می‌نمایید. درواقع همه به دنبال نتیجه‌گیری سریع کار هستند تا مردم بتوانند به‌راحتی از آن استفاده کنند، آنرا تنظیم کنند، آنرا گسترش دهند یا حجم‌های بالایی از منابع را با آن هماهنگ کنند. درواقع می‌توان نتیجه‌گیری کرد که دنیای تکنولوژی اطلاعات در حال رشد و توسعه بی‌سابقه است و باید جامعه به موازی با آن پیش برود.

دیدگاهتان را بنویسید