امنیت چالش مهم در بازیهای ویدیویی
امنیت چالش مهم در بازیهای ویدیویی
امنیت چالش مهم در بازیهای ویدیویی :
رعایت امنیت در بخش توسعه نرمافزاری باید از شروع کار تا انتشار نرمافزار و مرحله حفظ و نگهداری اپ یا برنامه ادامه داشته باشد، اما علی رقم هشدارهای متعدد و مجدد رعایت نمیشود. در بخش برنامهنویسی این امر پایه و ضروری تلقی شده و توسط بخصوص کد نویس های OS ها و برای برنامههای ضروری و حساس در کسبوکار وزندگی روزمره رعایت میگردد.
تحقیقات اخیر نشان میدهد که در بخش بازیهای ویدیویی، درحالیکه درآمدهای میلیارد دلاری وجود دارد، صدها میلیون بازیکن فعال دارد، در سالهای اخیر رشد قابلتوجهی داشته و محدودیتی ندارد، اما ازنظر امنیتی، که اولویت کلیدی برای این صنعت است، ضعف دارد. بر اساس آمارهای دریافت شده سرقت، تهدیدها و کلاهبرداری بیشترین فعالیتها را در دنیای بازیهای آنلاین دارند.
در طول سالهای اخیر تهدیدهای زیادی در بخش توسعه بازی (مانند کلاهبرداری از کارتهای پرداخت، حملات سایبری و ادعای دریافت جایزه قلابی تا سوءاستفاده از سرورها) دیدهشده است. در اکثر مواقع بازکنان حسابهای خود را در سیستم و کامپیوترهای دیگران باز میگذارند، دادههای شخصی خود را پاک نمیکنند و Log off نمیکنند. همچنین بدافزار از طریق فلشها و حافظههای موبایل وارد سیستمهای کاربران میشوند.
فکر کردن در مورد امنیت در بازیهای جدید به یک امر روزانه تبدیلشده است، ولی در میان توسعهدهندگان بازی اجرا امنیت نادیده گرفته میشود. امروزه دیدگاه این است که فقط شرکتهای بزرگ نیاز به اجرا موارد امنیتی دارند ولی درواقع اقدامات امنیتی IT در هر زمینه توسعه نرمافزار یک چالش محسوب میشود. در نظر باید داشت که امنیت را باید درزمانی که یک بازی شروع به جمعآوری اطلاعات از بازیکنان (مانند حساب ایمیل و احراز هویت Facebook) را میکند شروع کنیم، بخصوص اگر آن بازی نیاز به خرید اشیا و ارزهای مجازی دارد.
به یاد داشته باشید که میتوان ساختار اپ های خرید داخلی بازیها را نقض نمود و درنتیجه اطلاعات حساس کاربران را فاش یا سرقت نمود که یعنی توسعهدهندگان بازیها بهتر است که اقدامات امنیتی مناسب را در بازیهای خود اجرا کنند. دو صنعتی که در حال حفظ امنیت دادهها و علایق مردم هستند بخشهای “امنیت و بازیهای ویدیویی” میباشند.
امروزه با گستردهتر شدن صنعت بازی ویدئویی و ازدیاد بازیهای MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) و MMOG (Massively Multiplayer Online Game) که نیاز به اتصال به اینترنت برای بازی کردن رادارند، امنیت یک امر ضروری میباشد. ما امروزه باید بر روی چگونگی درگیر شدن هر چه بیشتر و همکاری فراتر صنعت امنیت IT با تولیدکنندگان بازی متمرکز شویم. باید در این رابطه مطالعه داشت و case study ریسک و تهدید انجام داد. مهمترین اقدامات ادامه آموزش و افزایش آگاهی، ارائه نمونه، شفافسازی در مورد اثر اقتصادی حملات بر صنعت بازیهای ویدیویی میباشد تا اجرای امنیت در پروژههای جدید در نظر گرفته شود.