LOADING CLOSE

شش نکته برای بوجود آوردن یک مرکز خدمات رسانی فعال

CRM اجتماعی (SimplyDesk)

شش نکته برای بوجود آوردن یک مرکز خدمات رسانی فعال

شش نکته برای بوجود آوردن یک مرکز خدمات رسانی فعال:

 مشتریان تمایل دارند که کار ها توسط خودشان وتحت نظارت آنها انجام گیرد. امروزه مردم در هر زمینه بیشتر از گذشته دانش فنی دارند و ترجیح می دهند که خودشان مسائل و چالش ها را حل کنند و پاسخ سوالات خود را بیابند. در یک بررسی  نشان داده شد که  مردم تمایل به انجام کار ها به صورت Self-Service دارند به جای اینکه با کارشناس صحبت کنند. گفتند که آنها از پایگاه داده اطلاعاتی انلاین شرکت جهت برطرف کردن مشکلات مشتریان استفاده میکنند.
نتیجه این مقاله این است: ما میخواهیم به شما کمک کنیم تا یک مرکز جامع متشکل از پایگاه دانش، پورتال اجتماعی و مشتریان به وجود بیاورید واینکار با استفاده از SimplyDesk امکان پذیر است.
چرا همین حالا به SimplyDesk  نیاز دارید؟
= افزایش رضایت مشتریان با ارائه سرویس بهتر و برآورد نیاز مشتریانی که تمایل به Self-Service دارند.
= کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری با حذف هزینه های تکراری و تمرکز بیشتر عوامل کار به فعالیت های استراتژیک.
= رشد کسب وکار شما و افزایش عمیق تر ارتباطات ما بین سازمان و مشتریان.
۱- برنامه ریزی: شروع کار با اهداف
اولین و مهم ترین قدم  برای هر سازمان یا شرکتی مشخص کردن اهداف و خواسته ها است. آیا هدف شما کاهش تعداد تیکت های پشتیبانی ارسال شده به کارمندان است؟ آیا به دنبال تقویت ارتباطات و تعامل ما بین مشتریان و کارمندان هستید؟ مهم تر از همه شناسایی اهداف درست برای کار شما و جلب رضایت کلی سهام داران و هیئت مدیره است.
۲- اندازه گیری بهبود
اندازه گیری بهره وری را با کمک SimplyDesk از روز اول آغاز کنید. از موارد زیر به طور دوره ای گزارش بگیرید:
= آنالیز آمار گروه های مشتریان
= زمان های رفع اشکال
= درصد مسائل حل شده توسط کارمندان
این موارد به شما در درک موثر بودن SimplyDesk و در مواردی که نیاز به بهبود دارد کمک می کند.
همچنین بسیار مهم است که از تمامی محتوای در حال استفاده توسط مشتریان آگاه باشید. دانستن این موضوع به شما کمک خواهد کرد که تصمیم بگیرید چه محتوای را بیشتر لازم دارید – مانند سر فصل های خاص و یا FAQ های خاص.
۳- هم موبایل وهم با کامپیوتر
ضروری است که برای مشتریان خود یک تجربه روان و بدون مسائل جانبی بوجود آورید و سطح ارائه این خدمت بر روی کامپیوتر،  لپ تاپ، تبلت و موبایل یکسان باشد.
بطور مشخص تعداد مصرف کنندگان موبایل روزانه در حال افزایش است چون تمایل مردم به سمت داشتن تبلت و موبایل بیشتر می شود.
۴- مشارکت و اعتدال کارمندان
Self-Service  بدین معنا نیست که سایت را درست کنید و در آن فعالیت نداشته باشید. کارمندان شما باید مشارکت و فعالیت در این کار داشته باشند. باید شما نشان دهید که به مشتری گوش می دهید و نسبت به رفتار و فیدبک او برخورد هوشمندانه و آگاهانه دارید.
منظور ما از کارمندان فقط تیم پشتیبانی شما نیست. تلقی ما از کارمندان همه پرسنل است.
= بازاریابی: تعامل مشتریان را با همدیگر مشاهده کرده و این ارتباط را تقویت کنید. SimplyDesk روشی مناسب برای یافتن و آشنایی با خواسته های مشتریان شما است.
= محصول و پشتیبانی:  این دو بخش سوالات و کامنت های شما را جواب میدهند و با هم کار میکنند تا یافته ها از بیرون سازمان را به دست بیاورند و  به سیکل فیدبک سرعت بخشند. این فرصت نیز فراهم میگردد تا به مشتریان گوش کنند و فیدبک ها را جمع آوری و مطالعه کنند.
= فروش: فعال بودن در SimplyDesk بخش فروش (خط اول کسب و کار و ارتباط اصلی با بیرون سازمان) را به مشتریان نزدیک تر می کند. SimplyDesk نیز دیدگاه های مفیدی برای تداوم سیکل فروش به شما میدهد.
۵- تمرکز بر تجربه کاربری
تجربه کاربری از هر لحاظ برای هر محصول مهم است. ممکن است همه موارد برای جذب مردم به سایت شما مناسب باشد اما اگر کاربر تجربه خوبی را به دست نیاورد آنها مدت کوتاهی خواهند ماند و دوباره برنمی گردند.
به وجود آوردن سایتی که از نظر بصری جذاب است نیز اهمیت زیادی دارد تا مشتریان زمان بیشتری را به بازدید صرف کنند. بسیاری از مشتریان انتظار دیدن مواردی مانند ویدیو، تصاویر را در کنار متون دارند. تیم طراحی و وب شما باید بصورت حرفه ای عمل کند و مدام در حال تست کردن اجزآ سایت باشید. مرکز هلپ دسک شما باید در جهت بهینه شدن مداوم در حال بهبود باشد و ببینید چه کار می کند و چه لازم نیست و این موارد را اصلاح کند.
یکی از بهترین راه های دریافت فیدبک از مشتری درخواست کردن است. از آنها بپرسید که آیا آنها موارد مورد نظر را راحت پیدا کردند و آیا آنها پیشنهادی برای بهبود هلپ دسک و سایت دارند. یک پرسشنامه کوتاه (Survey) شما را به سمت تجربه کاربری پر بار تر هدایت میکند.
۶- به فکر بازاریابی موثر باشید
مرکز خدمات رسانی شما باید مورد استفاده قرار گیرد تا فایده داشته باشد. وقتی که تکنولوژی خود را انتخاب کردید، اهداف را مشخص کردید و سایت خود را فعال نمودید باید مشتریان را به سمت آن هدایت کنید. در این مرحله تیم بازاریابی خود را فعال کنید و یا حداقل مثل یک بازاریاب فکر کنید. به چگونگی دعوت و جذب مشتریان فکر کنید. به روش تبلیغ سایت و جوانب خاصی از سایت فکر کنید. اهرم هایی در نظر داشته باشید که باعث جلب توجه بخش های مناسب بازار به سایت شما شود.
جمع بندی
بوجود آوردن و حفظ یک مرکز خدمات شاید آسان بنظر بیاید ولی کار راحتی نیست. با مشخص نمودن اهداف خود در اول کار راهنمایی برای اجرآی کار دارید و باید مشتریان را در الویت تصمیم گیری خود قرار دهید. وقتی که مرکز خدمات شما فعال شد از آغاز مقدارموفقیت خود را اندازه گیری کنید. با فعال بودن مداوم شما موفقیت حاصل می گردد.شش نکته برای بوجود آوردن یک مرکز خدمات رسانی فعال

دیدگاهتان را بنویسید