LOADING CLOSE

اعتراف هکر چینی به سرقت داده‌های حساس نظامی آمریکا

اعتراف هکر چینی به سرقت داده‌های حساس نظامی آمریکا

اعتراف هکر چینی به سرقت داده‌های حساس نظامی آمریکا

اعتراف هکر چینی به سرقت داده‌های حساس نظامی آمریکا

به گزارش خبرگزاری BBC، یک مرد 50 ساله چینی بانام Su Bin که اقدام به هک کردن سرورهای نظامی کشور امریکا و سرقت داده‌های حساس را کرده بود به این امر اعتراف نموده است. گمان می‌رود که این فرد عضوی از یک گروه بوده که هدف آنها سرقت داده مربوط به جت‌های جنگنده، هواپیماهای مسافربری و  سلاح‌های جنگی می‌باشد.
آقای Su Bin در کشور چین اقامت دارد و در سال 2014 در حال کار در کانادا دستگیر شد. حکم او 5 سال زندان و پرداخت 250000 دلار جریمه تعیین‌شده است. این هکر اقرار نمود که در این فعالیت نقش مهمی را بازی می‌کرده و از چین شروع به دسترسی غیرقانونی به داده‌های حساس که شامل داده مربوط به هواپیماهای نظامی می‌شود را شروع کرد.
آقای Su Bin گفت که او با دو نفر دیگر در سال‌های 2008 الی 2014 همدست بوده و به شبکه‌های کامپیوتری نظامی در دست پیمانکاران واقع در کالیفرنیای آمریکا دسترسی غیرمجاز داشته است. پس از سرقت، داده‌ها به چین ارسال شد. Su Bin می‌گوید که به دلیل روان بودن زبان انگلیسی، او به‌عنوان واسطه عمل می‌کرد و به همکاران خود در چین مشاوره می‌داد. او به آنها می‌گفت کجا و چه کسی را هدف قرار دهند. او داده‌های انگلیسی را به چینی برای دریافت‌کننده نهایی ترجمه می‌کرد. گزارش‌شده است که او صاحب یک شرکت تکنولوژی هوانوردی با شعبه در کانادا می‌باشد. وکیل این فرد می‌گوید که با حل شدن این پرونده، آقای Su Bin می‌خواهد به زندگی عادی خود ادامه دهد.
در بیانه‌ای سازمان قضایی آمریکا گفت که قصد آقای Su Bin درآمدزایی از این اقدامات بوده است. سازمان قضایی امریکا (Department of Justice) اتهامی به دولت چین نزد و این هکر و گروه او را به دولت و کشور چین مرتبط ندانست. دولت آمریکا مقصر سرقت داده‌های حساس را در اکثر مواقع دولت چین می‌داند. به گفته معاون دادستان کل برای امنیت ملی این حکم درواقع یک پیام قوی برای هکرها و افرادی است که امریکا را هدف قرار می‌دهند. ما آنها را پیدا می‌کنیم و عدالت را برقرار خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید