LOADING CLOSE

بازی‌های آنلاین: هدف امروزه مجرمین سایبری

بازی‌های آنلاین: هدف امروزه مجرمین سایبری

بازی‌های آنلاین: هدف امروزه مجرمین سایبری

بازی‌های آنلاین: هدف امروزه مجرمین سایبری

دو دیدگاه در مورد مجرمین سایبری و بازی‌های آنلاین وجود دارد. یکی اینکه این پلتفرم‌های متصل‌به‌هم فرصت‌های حمله، نقص سیستم‌ها و سرقت داده را افزایش می‌دهند. دیگری، یک تئوری نسبتاً جدید، اینکه این بازی‌ها که از طریق اینترنت در دسترس است زمینه‌ای برای رشد جرائم سایبری را فراهم می‌کند. در این مقاله ما هر دو این دیدگاه‌ها را بررسی خواهیم کرد.

بازی‌های آنلاین هدف مجرمین سایبری
با افزایش و دسترسی راحت‌تر به بازی‌های آنلاین (از طریق Sony PlayStation Network، Xbox Live و غیره) مجرمین سایبری در حال بررسی روش‌های سوءاستفاده از کاربران جامعه بازی‌های آنلاین هستند. متأسفانه این تفریح برای کاربران بدون ریسک نیست. در سال 2014 گروه هک Lizard Squad در روز کریسمس حملات DDoS علیه PSN و Xbox Live اجرا کردند. در ژانویه 2015 سایت Minecroft نقض شد و درنتیجه آن اطلاعات login صدها نفر از دست رفت. حساب‌های کاربری Valve Steam نیز مرتب هدف مجرمین سایبری می‌باشند.
یکی از شرکت‌های بازی کنسولی که اسم آن فاش نشده است گزارش نمود که به مدت 38 روز در مقابل حملات گسترده DDoS مقاومت کرد. اخیراً نیز پلتفرم بازی‌های کودکان VTech نقض شد و داده‌های میلیون‌ها نفر مشتری به سرقت رفت و به‌صورت آنلاین افشا گردید. مجرمین سایبری بازی‌های آنلاین را راهی برای پولدار شدن تلقی می‌کنند چون می‌توانند داده‌ها را سرقت کنند و بفروشند یا کاربران را قانع کنند که اطلاعات بانکی خود را به آنان بدهند. درحالی‌که مشکلات تروجان، بدافزار باج‌گیری (ransomware) برای دزدی از کاربران بازی‌های آنلاین استفاده می‌شود مشکل بزرگ‌تر موجود برای مقامات و کشورها  پول‌شویی است.

پول‌شویی با استفاده از کاربران بازی آنلاین
در سال 2013 دفتر مواد مخدر و جرائم سازمان ملل (UNODC) گزارشی صادر کرد که روش‌های پول‌شویی مجرمین سایبری را بازبینی می‌کرد. در این مطالعه بازی‌های آنلاین به‌عنوان یک‌راه کلیدی برای پول‌شویی شناخته شد. به دلیل افزایش اقتصادهای مجازی در سایت‌های بازی آنلاین، ارزهای رایج در داخل بازی‌ها در حال دریافت اعتبار و ارزش هستند و توسط مجرمین سایبری سرقت شده یا معامله می‌شوند. برای مثال در بازی World of Warcraft طلای دریافتی در بازی را می‌توان به پول واقعی تبدیل کرد.
این مطالعه نتیجه‌گیری کرد که هزینه کردن مالی و زمانی آنلاین بیشتر توسط کاربران، فرصت‌ها برای درگیر کردن کاربران در فعالیت‌های کلاه‌برداری و پول‌شویی افزایش میابد. این وضعیت کار قانون‌گذاران را مشکل‌تر می‌سازد و باعث خواهد شد که آنها برخورد قاطع‌تری داشته باشند و مجرمین از روش‌های غیرقابل‌شناسایی و بدون ردپا برای پول‌شویی و انتقال پول استفاده کنند.

محلی برای رشد مجرمین
علاوه بر سرقت از بازی‌کنندگان، امروزه نظر بر این است که مجرمین سایبری خود بازی‌کنندگان حرفه‌ای و قابل هستند و از پلتفرم‌های بازی آنلاین سوءاستفاده می‌کنند. مقامات پلیس امروزه گمان دارند که این بازی‌های متصل یک‌راه ارتباطی با دنیای مرموز جرائم سایبری است.
آژانس جرائم ملی انگلستان (National Crime Agency  یا NCA) اخیراً تحت انتقاد شدید رسانه‌های اجتماعی قرار گرفت چون این سازمان غیرمستقیم اظهار داشت که “جوانان که به علوم کامپیوتر و بازی آنلاین علاقه دارند ممکن است در آینده به مجرمین سایبری تبدیل شوند. درواقع دیدگاه “منشأ گرفتن فعالیت‌های غیراخلاقی سایبری از بازی‌های آنلاین” موضوع جدیدی است ولی می‌توان بازی‌های آنلاین زمینه‌ای برای شروع کار black hat ها نیز در نظر گرفت. پلتفرم‌های بازی آنلاین دارای مجموعه‌های عظیم کاربر می‌باشند که در محیط خود مقادیر وسیعی داده و پول‌دارند و کمتر از اهداف دیگر امنیت دارند. سرقت bitcoin، شناسه و حتی سطوح بازی از دیگر بازیکن‌ها آسان‌تر از سرقت پول از یک بانک است.

بازی‌های آنلاین صرفاً برای مجرمین نمی‌باشند
به دلیل باز بودن فضای بازی‌های آنلاین و امنیت پایین‌تر آنان در مقایسه با کنسول‌های بازی سخت‌افزاری، مجرمین سایبری و تروریست‌ها به این پلتفرم‌ها علاقه زیادی دارند. برای مثال در سال گذشته در استرالیا یک پسر 14 ساله برای دانلود کردن نقشه‌های بمب سازی بر روی کنسول بازی خود و برقراری تماس با طرفداران دانش دستگیر شد.
درحالی‌که بازی‌های آنلاین در مقایسه با بازی‌های سنتی با درگیری بالاتر، راحت‌تر و جذاب‌تر هستند، مجرمین سایبری آنها را هدف خود قرار می‌دهند و پیش‌بینی می‌شود که در آینده مراتب این حملات افزایش یابد. توصیه می‌گردد که امنیت را رعایت کنید و بااحتیاط بیشتری عمل کنید.

فایروال ایرانی، فایروال بومی، اکاننتینگ بومی، هلپ دسک بومی ، فایروال ایرانی، فایروال بومی، اکاننتینگ بومی، هلپ دسک بومی

دیدگاهتان را بنویسید