LOADING CLOSE

انگلیسی‌ها عاشق موبایل و سلفی هستند

انگلیسی‌ها عاشق موبایل و سلفی هستند

انگلیسی‌ها عاشق موبایل و سلفی هستند

انگلیسی‌ها عاشق موبایل و سلفی هستند

انگلیسی‌ها عاشق موبایل و سلفی هستند

شرکت Ofcom انگلستان مطالعاتی درزمینهٔ محبوبیت و علاقه مردم به کامپیوتر و موبایل در این کشور انجام داد. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که مردم این کشور علاقه شدیدی به وسایل موبایل و گرفتن سلفی (عکس از خود یا Selfie) از خوددارند. موبایل و تپلت از لپ‌تاپ‌ها برای اولین بار جلو زده‌اند و مردم این‌گونه وسایل را برای اتصال به اینترنت ترجیح می‌دهند. این موضوع یک نقطه تحول تاریخی در دنیای تکنولوژی می‌باشد.

در این گزارش آمده است که از هر ده انگلیسی یک نفر حداقل یک سلفی در هفته می‌گیرد. 33 از انگلیسی‌ها در سال 2014 موبایل را به کامپیوتر و لپ‌تاپ ترجیح دادند و فقط 30 از مردم تمایل به لپ‌تاپ داشتند. در سال 2014، حدود 1.2 میلیارد انگلیسی از خود سلفی گرفتند که حدود 31 از مردم این کشور می‌باشد. از هر ده فرد بزرگ‌سال یک نفر حداقل یک سلفی در هفته می‌گیرد.

دلیل گرفتن سلفی بیشتر با موبایل وجود دوربین‌های بهتر در وسایل موبایلی می‌باشد. 60 از افراد بزرگ‌سال و 89 از افراد مابین سنین 16 الی 24 از موبایل‌های خود برای عکاسی در سال 2014 استفاده کردند و موبایل نیز از دوربین‌های دیجیتال محبوبیت بیشتری پیداکرده است. 29 از افراد بزرگ‌سال بالای 35 سال گفتند که از عکس‌های دیجیتالی خود backup می‌گیرند و 70 از آنها پرینت عکس‌های موردعلاقه خود را در منزل به نمایش گذاشته بودند.

این آمار نشان داد که بزرگ‌سالان در انگلستان حدود دو ساعت در روز از اینترنت در موبایل خود استفاده می‌کردند. 19 از مردم تپلت را مهم دانسته و 14 کامپیوتر روی میزی خود را انتخاب کردند. درنتیجه فاصله مابین اهمیت داشتن موبایل و لپ‌تاپ آن‌چنان زیاد نبود ولی وسایل موبایلی محبوب‌تر شناخته شدند.

در پایان سال 2014، تعداد مصرف‌کنندگان اینترنت 4G موبایلی به 23.6 میلیون رسید و نیمی از این مصرف‌کنندگان آنرا برای خرید آنلاین استفاده می‌کردند. کاربران 4G نیز بیشترین آمار استفاده از خدمات بانکی، ارسال پیام فوری (instant messaging) و تماشای کلیپ‌های ویدیوی را با موبایل در مقایسه با کاربران بدون 4G داشتند.
در انگلستان 90 از منازل دسترسی به 4G دارند و تا سال 2017 این رقم به 98 خواهد رسید. فقط 2 از منازل در انگلستان دسترسی حتی به اینترنت موبایلی 2G ندارند. در مقایسه با سال 2013 مصرف‌کنندگان تپلت 10افزایش داشته است و بیش از 50 از خانوارها دارای تپلت می‌باشند که اکثریت آنها به‌عنوان وسیله موبایلی استفاده نمی‌گردد. فقط 5 از مردم دارای ساعت‌های هوشمند (Smart Watch) هستند.

افراد بزرگ‌سال حدود 3 ساعت و 40 دقیقه در روز تلویزیون بر روی دستگاه‌های سنتی تماشا می‌کردند که در مقایسه با سال قبل 11 دقیقه افت مشاهده شد. این کاهش زیادی نیست و هنوز مردم انگلستان ساعات زیادی تلویزیون تماشا می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید