LOADING CLOSE

بازار WAF در حال توسعه و بلوغ است

بازار WAF در حال توسعه و بلوغ است

بازار WAF در حال توسعه و بلوغ است

بازار WAF در حال توسعه و بلوغ است

به نقل از منابع گروه برتن (Burton Group)، ارائه دهنده تحقیقات و مشاوره در زمینه IT و عضوی از گروه گارتنر (Gartner)، ارائه دهنده تحقیق و آنالیز در زمینه IT جهانی، WAF کارایی سیستم و شبکه شما را بهبود داده و این محصول در حال توسعه یافتن و تبدیل شدن به یک محصول اصلی است.

این محصول را میتوان به صورت مستقل (Stand-alone) و یا همراه با دیواره آتش (که شرکت پارس فن آوران خوارزم ارائه میدهد) تهیه نمود. این محصول محافظ هر دو برنامه وب و پایگاه داده های اطلاعاتی است. هر دو حالت این محصول مرتبآ در حال توسعه و بهبود در عملکرد است.

تصمیم نصب یک WAF هنوز برای سازمان ها آسان نیست. سوالات مطرح شده برای یک سازمان برای بکار گیری محصول WAF به شرح ذیل است:

•    آیا ما به آن نیاز داریم؟
•    موثر ترین راه استفاده و بکار گیری از آن چیست؟
در نظر داشته باشید که این محصول یک استاندارد مانند دیواره آتش برای شبکه ها نیست. در اوایل بوجود آمدن WAF ها از لحاظ عملکرد و تنظیمات مشکل داشتند. آنها طبق نیاز ها و انتظارات سازمانی عمل نمیکردند چون نرم افزار های وب مرتب در حال تغییرات هستند و یک قانون کلی بر آنها حاکم نیست. برای تنظیم آنها باید زمان قابل ملاحظه ای صرف میشد که سازمان ها این وقت را ندارند.

اما امروزه این مسائل حل شده است و عملکرد WAF ها بهبود یافته است. طراحی و معماری سیستم ها با توجه به عملکرد آن بوجود آمده است. یک WAF براساس قوانین درونی خود عمل میکند و تصمیمات ظریفی را برای ورود و خروج اطلاعات میگیرند. آنها قابلیت هوش بیشتر و توانایی یادگیری دارند. در مقایسه یک دیواره آتش تصمیمات کلی میگیرد- مانند اجازه ورود داده ها و پکت ها یا پورت ورودی را تعیین میکند.

علیرغم بهبود ها در WAF اگر کیفیت محصول مناسب نباشد و متناسب با سیستم شما تنظیم نگردد باعث تاخیر در عملکرد میشود پس نیاز است که سازمان ها تست های مکرر بر روی سیستم خود انجام دهند تا به بهترین حالت کارایی برسند. برای حل هر نوع مشکل باید سازمان توانایی کامپیوتری کافی  برای بازرسی پکت ها داشته باشد. نوع تاخیر نیز بستگی به اطلاعاتی دارد که از آن محافظت میگردد. در برخی از برنامه ها و دستگاه ها مانند موبایل و تبلت تاخیر وجود ندارد. اما در برنامه های ایمیل و سایت های وب مقداری تاخیر طبیعی بشمار میرود. پس تاخیر به برنامه یا نرم افزار و تعامل آن با داده ها بستگی دارد. با داشتن یک WAF مدرن شما حداقل زمان تاخیر را تجربه خواهید نمود.

در زمان انتخاب یک WAF نیاز ها و قابلیت های مورد نیاز باید بررسی شود. در برخی از سازمان ها سرعت اینترنت ممکن است بر تصمیم خرید یک WAF تآثیر گذار باشد و برای سازمانی که باید رشد و سرعت توسعه و مقیاس پذیری را در نظر بگیرد باید به بهینه ترین محصول روی آورد. سازمان هایی که تمایل دارند موارد ذیل را بدانند بهتر است به WAF همراه با دیواره آتش فکر کنند.

•    روش کلی کار WAF
•    طریقه تعامل WAF با پایگاه داده اطلاعات
•    درک هوش محصول
•    روش انتقال داده ها
کلآ دیدگاه سازمانی بر داشتن بالاترین سطوح امنیت و سرعت است. در نهایت WAF های امروزه ممکن است تنظیمات زیادی نیاز داشته باشند اما آنها user-friendly تر شده اند و وقت کمتری برای تنظیمات میبرند. با درک بهترعملکرد یک WAF شما از نیاز به این محصول مطمئن تر خواهید شد و در مقابل آسیب ها و تهدید های وب و اینترنت محافظت خواهید شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید