LOADING CLOSE

ضرر و تخریب غیرمستقیم به مشترکین و ISP ها

اکاننتینگ بومی، هلپ دسک بومی ، فایروال ایرانی، فایروال بومی، اکاننتینگ بومی، هلپ دسک بومی

ضرر و تخریب غیرمستقیم به مشترکین و ISP ها

 

ISPs
Indirect Damage to ISPs

ضرر و تخریب غیرمستقیم به مشترکین و ISP ها :

امسال شاهد توزیع فراتر باج افزار (از بخش بسیار پردرآمد زا مصرف‌کننده) به بخش‌های عمیق‌تر کسب‌وکار بودیم. در این بخش جدید چندین مورد رمزنگاری بر روی‌ داده‌ها و دریافت باج توسط مجرمین سایبری مشاهده شد و این موارد در حساس و اساسی مانند بهداشت و خدمات درمانی در ماه‌های اخیر صورت گرفته است. یکی از این موارد بیمارستان Hollywood Presbyterian بود و نشان داد که یک حمله مستقیم باج افزاری می‌تواند ضررهای مالی مستقیم (17 هزار دلار) و تخریب سابقه سازمانی را ایجاد کند.    ضرر و تخریب غیرمستقیم به مشترکین و ISP ها
پس از مشاهده تکرار سناریو حمله در 2016 می‌توان فرض کرد که بخش بهداشت و خدمات درمانی فقط نقطه شروعی برای مجرمین سایبری بوده است و احتمال حمله به بخش‌های دیگر نیز وجود دارد. سازمان FBI پیش‌بینی کرده است که باج افزار، تا انتهای 2016، به یک کسب‌وکار میلیارد دلاری تبدیل خواهد شد. اما باج افزارها تنها تهدیدهای به کسب‌وکار نمی‌باشند.
در گزارش اخیر ESET، بدافزار Retefe که مشتریان بانک‌های مختلف سویسی، اتریشی و انگلیسی را هدف قرارداد. این بدافزار مشتریان بانک‌ها را به سایت‌های تغییریافته یا قلابی هدایت می‌کند و سعی بر استخراج داده‌های احراز هویت دارد که بعدها برای اهداف مخرب استفاده می‌گردد. علی رقم اینکه ارائه‌دهندگان خدمات مدیریت‌شده (Managed Service Provider) هدف اول چنین بدافزارهایی نیستند، آن‌ها نیز ممکن است غیرمستقیم به‌عنوان ارائه‌دهندگان خدمات IT به بخش‌های بانکی و بهداشت و درمان ضربه ببینند. تمامی ضررها و تخریب‌های ناشی از حملات بدافزارها به دلیل ارائه پشتیبانی به عهده ارائه‌دهنده خدمات است.
با ارائه راه‌حل‌های مناسب و قابل‌اعتماد ارائه‌دهنده می‌تواند خود را به‌عنوان یک برند معتبر و همکاری مناسب جلوه دهد که قادر است از تهدیدهای سایبری جلوگیری کند و امنیت مناسب را ارائه دهد. این امر به مشتری دیدگاه حرفه‌ای بودن ارائه‌دهنده خدمات را می‌دهد و ارائه خدمات باکیفیت ممکن خواهد شد.

ضرر و تخریب غیرمستقیم به مشترکین و ISP ها

دیدگاهتان را بنویسید