LOADING CLOSE

شرکت های هواپیمایی یکی پس از دیگری هک می شوند.

شرکت های هواپیمایی یکی

شرکت های هواپیمایی یکی پس از دیگری هک می شوند.

شرکت های هواپیمایی یکی پس از دیگری هک می شوند: هواپیمایی کاتای پاسیفیک هک شد

اعتماد مسافران هوایی بعد از یک خطای سیستمی دیگر در خطوط هوایی کاهش یافت.

جدیدترین رخداد امنیت داده مربوط به رییس هواپیمایی کاتای پاسیفیک، روپرت هاگ است که مشخصات زیانبارترین حمله سایبری به یک خط هوایی را بیان میکند.


سرقت اطلاعات بسیار حساس قریب به ۱۰ میلیون نفر در ماه گذشته از بریتیش ایرلاینز در مقابل رخداد اخیر خیلی به چشم نمی آید.

کسی که خط هوایی مستقر در هنگ کنگ را هک کرده است به اطلاعات هویتی بسیار مهمی دست یافته: اطلاعاتی از قبیل نام، تاریخ تولد، شماره تلفن، ایمیل، نشانی ها، شماره پاسپورت و تاریخچه مسافرت های هوایی.

در حال حاضر تصور ما از سرقت اطلاعات این است که ایمیل های کلاهبرداری برای مردم ارسال شده و از آنها می خواهد که روی یک لینک کلیک کنند یا اطلاعاتی را برای ارسال کننده در پاسخ بفرستند.

اما مقیاس و عمق سرقت اطلاعاتی کاتای پاسیفیک می تواند ضربه مهلکی در اعتماد مسافران به امنیت سایبر خطوط هوایی بزند.

آقای هاگ می گوید: ما در پی جلب اعتماد مسافرانمان هستیم که از دست رفته ضمن اینکه در حال بهبود وضعیت امنیت اطلاعاتی خود نیز هستیم.

بیانیه ای که این شرکت هوایی منتشر کرده شامل جمله ای با این مضمون است: سیستم های اطلاعاتی آلوده شده به کلی از سامانه های عملیات پروازی منفک شده و این حمله هیچ تاثیری بر امنیت پرواز ندارد.

اولین شبکه جهانی در حدود ۷۰ سال پیش بنیان گذاشته شد. انجمن بین المللی ارتباطات هوایی شبکه های ارتباطی ۱۱ خط هوایی و همین امر منجر به گسترش دراماتیک صنعت هوانوردی شد.

خطوط هوایی و فرودگاه ها مانند بانک ها با سیستم های کامپوتری گذشته که باید با فناوری ارتباطاتی قرن ۲۱ همخوان می شدند، کار می کردند.

از هم پاشیدن خطوط هوایی بریتانیا در اواخر تعیطیلات بانک ماه می سال ۲۰۱۷ یک سانحه بود، زمانیکه یک منبع تغذیه غیرقابل نفوذ دچار نقص فنی شد و سپس ریست شد، اما بخشی از هاب اطلاعاتی از دست رفت.

مشابه این، صفحه پروازهای خروجی فرودگاه گتویک در آگوست ۲۰۱۸ است که ناگهان خاموش شدند که به دلایل نقص آنالوگ بوده که اصلا ناشی از قطع یک کابل توسط یک کارگر تاسیساتی بود.

اما داستان وقتی ترسناک می شود که بدانیم رخنه اطلاعاتی در سامانه اطلاعات پرواز فرودگاه بریستول

این سامانه ها را برای دو روز تمام در ماه گذشته از کار انداخت و نیز حمله سایبری خارق العاده به فرودگاه هانویی در سال ۲۰۱۶ که هکرهای چینی اطلاعات پروازهای خروجی را با پیام هایی ضد ویتنام جایگزین کردند.

برای میلیون ها مسافر کاتای پاسیفیک که از این رخنه اطلاعاتی آسیب دیده اند روزهای آتی پر از تنش و اضطراب خواهد بود همان طور که برای مسافران خطوط هوایی بریتانیا که حتی اطلاعات کارت های اعتباری آنها نیز به سرقت رفت چنین است. این افراد باید منتظر باشند تا ببینند جنایتکاران سایبری از اطلاعات آنها به چه نحوی استفاده خواهند کرد.


اما نگرانی مهمتری برای صنعت هوایی وجود دارد این است که سرقت های مالی و اطلاعاتی موفق از این صنعت ممکن است تروریست ها را برای امتحان شانس خود در این مورد تشویق کند. صنعت هوانوردی باید با سرعت بیشتری در پی جلب اعتماد مجدد مسافران خود باشد و به آنها از امنیت و حفاظت کامل اطلاعاتشان اطمینان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید