LOADING CLOSE

سناتور آمریكا لایحه جدید حفاظت از داده ها را پیشنهاد می كند

سناتور آمریكا لایحه جدید حفاظت از داده ها را پیشنهاد می كند

سناتور آمریكا لایحه جدید حفاظت از داده ها را پیشنهاد می كند

سناتور استدلال می کند که قانون FTC چالش های محافظت از داده را برطرف نمی کند.

    این قانون در صورت تصویب ، برای هر شرکتی با درآمد بیش از 25 میلیون دلار اعمال می شود ، یا داده های شخصی 50،000 یا بیشتر افراد را مدیریت می کند.

یک سناتور آمریکایی در نیویورک پیش نویس قانون معروف به “قانون حمایت از داده” را برای ایجاد یک آژانس حفاظت از داده های مستقل در کشور اعلام کرد.

چه اتفاقی افتاده است ؟

کیرستن گیلیبرند ، سناتور ایالات متحده در نیویورک ، هفته گذشته پیش نویس قانون را منتشر کرد. به گفته گیلیبرند : ایالات متحده در پرداختن به چالش های محافظت از داده ها و بسیاری از چالش های عصر دیجیتال عقب مانده است. ایالات متحده همچنین یک نهاد اختصاصی برای اجرای قوانین حفظ حریم خصوصی داده ها ندارد. گلیبرند در یک وبلاگ متوسط ​​خود نوشت: “قانون من یک آژانس فدرال مستقل ، آژانس محافظت از داده را ایجاد می کند ، که به عنوان یک” داور “برای تعریف ، داوری و اجرای قوانین برای دفاع از حفاظت از اطلاعات شخصی ما فعالیت می کند.” قبل از اعلام قانون حمایت از داده ها.

 

 نقص های ادعا شده در قانونFTC

همانطور که سناتور اظهار داشت ، قانون FTC نمی تواند جریمه نقض حریم خصوصی در صورت نقض حریم خصوصی فوراً مجازات کند. در عوض ، حكم رضايت (متخلف بايد موافقت كند كه مجدداً قوانين را نقض نمي كند) به داوطلب صادر مي شود و بعد از آنكه شركت آن حكم را نقض مي كند جريمه نيز اعمال مي شود. به همین دلیل جریمه 5 میلیارد دلاری فیس بوک پس از هشت سال بخاطر نقض حریم خصوصی در سال 2011 شد. این سناتور استدلال می کند FTC متمرکز بر مسائل مربوط به حریم خصوصی نیست ، از این رو نیاز به یک آژانس حفاظت از داده های فدرال اختصاص داده شده به این کار با سه ماموریت اصلی است.

سه ماموریت اصلی

اولین مورد با اعمال قوانین محافظت از داده ها ، به آمریکایی ها کنترل داده های خود را می دهد. مقامات می توانند نه تنها تحقیقات انجام دهند و هم در یافته های خود به اشتراک بگذارند ، بلکه مجازاتهای مدنی را نیز اعمال کنند .

مأموریت دوم با هدف ارتقاء نوآوری های حریم خصوصی ، از جمله فناوری هایی که جمع آوری داده های شخصی را به حداقل می رساند یا در کل از بین می برد ، است.

سرانجام ، مأموریت سوم تهیه “دولت آمریكا برای عصر دیجیتال” از طریق مشاوره در مورد ظهور حریم خصوصی و نمایندگی ایالات متحده در مجامع بین المللی حریم خصوصی است.

 

بند قابل توجه

این قانون در صورت تصویب ، برای هر شرکتی با درآمد بیش از 25 میلیون دلار اعمال می شود ، یا داده های شخصی 50،000 یا بیشتر افراد را مدیریت می کند. یک بند قابل توجه در این لایحه اظهار داشت که سازمانی که نیمی از درآمد خود را از فروش داده های شخصی بدست می آورد ، تحت این قانون قرار دارد. این بند ممکن است بسیاری از رسانه های اجتماعی بزرگ یا سیستم عاملهای جستجو که داده های کاربر را جمع می کنند و از آن در داخل استفاده می کنند برای تبلیغات مشتریان خود استفاده کنند.

پاسخی بگذارید