LOADING CLOSE

سرقت داده از سایت Ofcom

سرقت داده از سایت Ofcom

سرقت داده از سایت Ofcom

سرقت داده از سایت Ofcom

به نقل از خبرگزاری Guardian سایت Ofcom، قانون‌گذاری ارتباطات کشور انگلستان (Office of Communications)، هک شده و بزرگ‌ترین سرقت داده از این سازمان صورت گرفته است. این اتفاق توسط یکی از کارمندان سابق این سازمان صورت گرفته است. این کارمند در طول شش سال بدون اطلاع سازمان مشغول به جمع‌آوری داده بوده است.
این نقض زمانی آشکار شد که این فرد اطلاعات را به کارفرمای جدید خود، یک کانال تلویزیون اصلی در انگلستان، پیشنهاد داد. مدیریت ارشد این کانال، که اسم آن هنوز فاش نشده است، سپس Ofcom را درباره این نقض مطلع نمود. Ofcom می‌گوید که آنها در 7 اسفند 1394 از این موضوع “سوءاستفاده از داده توسط یک فرد شخص ثالث که کارمند گذشته Ofcom بوده است” باخبر شدند.
سخنگوی Ofcom در ادامه گفت که حفاظت از داده‌ها برای این سازمان امری بسیار مهم است و از رفتار کارمند سابق این مجموعه اظهار تأسف نمود. او گفت که بااینکه اندازه این نقض قابل‌ملاحظه است اما وسعت فاش‌سازی محدود بوده است و در حال حاضر از این مسئله جلوگیری شده است. اقداماتی برای اطلاع‌رسانی به همه طرفین مربوط به نقض نیز انجام‌شده است.  بر اساس مطالعاتی از سازمان Nuix کارمندان بیشترین تهدید و ریسک به برنامه‌های امنیتی یک سازمان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید