LOADING CLOSE

Ray Tomlinson ، مخترع ایمیل درگذشت

Ray Tomlinson ، مخترع ایمیل درگذشت

Ray Tomlinson ، مخترع ایمیل درگذشت

Ray Tomlinson ، مخترع ایمیل درگذشت

به گزارش سایت cnet، ری تاملینسون (Ray Tomlinson) در روز تولد 75 سالگی خود براثر سکته قلبی درگذشت. او مخترع ایمیل به شکل امروز است.

تاملینسون در سال 1971 اولین سیستم ایمیل مبتنی بر شبکه را در نسخه اولیه اینترنت (ARPANE ) ایجاد کرد، که به گفته او هدف آن جداسازی اسم کاربر از اسم‌هاست بود (username@hostname). او در آن زمان به‌عنوان یک مهندس در یک شرکت تحقیقاتی در بوستون (Boston) کار می‌کرد.
استاندارد او در سال 1977 به‌عنوان فرمت استاندارد ایمیل در جهان معرفی شد. امروزه علامت @ به یک نماد جهانی و سمبل همگانی تبدیل‌شده است. او همچنین بنیان‌گذار زمینه شکل‌گیری شبکه‌های اجتماعی مدرن بود.

برای مثال توییتر بدون استفاده از قالب «@ mention» به قدرت فعلی خود نمی‌رسید و امکان مکالمه با سایر کاربران را فراهم نمی‌کرد.
او در سال 2011 به‌عنوان چهارمین پیشرو واقعی تکنولوژی  (از بین 150 مخترعین اصلی در اینترنت) شناخته شد. او اولین ایمیل را به شکل امروزی ارسال کرد، اما بعدها در مصاحبه‌ای گفت که به یاد ندارد متن پیغام ارسالی چه بود.

تاملینسون جوایز متعددی را دریافت نمود که شامل  Webby Award و Prince of Asturias Laureate  بود. نام او در تالار مشاهیر اینترنت به ثبت رسیده است.

Ray Tomlinson ، مخترع ایمیل درگذشت

Ray Tomlinson1
Ray Tomlinson @

فایروال ایرانی، فایروال بومی، اکاننتینگ بومی، هلپ دسک بومی ، فایروال ایرانی، فایروال بومی، اکاننتینگ بومی، هلپ دسک بومی

دیدگاهتان را بنویسید