LOADING CLOSE

اتصال 26میلیارد دستگاه در2020 به اینترنت

26 میلیارد وسیله و دستگاه در سال 2020 به اینترنت متصل خواهد شد

اتصال 26میلیارد دستگاه در2020 به اینترنت

اتصال 26میلیارد دستگاه در2020 به اینترنت

  امروزه در حدود 14 میلیار دستگاه اعم از کامپیوتر، موبایل، تبلت، تلویزیون، شبکه .و غیره به اینترنت متصل هستند و اکثریت این دستگاه.ها موبایل و تبلت میباشند. یک مطالعه توسط شرکت Ericsson نشان میدهد که تعداد دستگاه های متصل.شده به اینترنت در سال 2020 به 26 میلیارد.خواهد رسید.

این رقم دو برابر سال 2014 است.و این رشد به دلیل گستردگی اشیآ در اینترنت (Internet of Things)، بهبود تکنولوژی های.شبکه و استفاده از 5G امکان پذیر خواهد.بود.

استفاده.از تکنولوژی G5

که ممکن است تا 3 سال دیگر.امکان پذیر باشد، برای ده ها هزار دستگاه امکان اتصال فراهم کند.و سرعت ارسال داده ها را هزار.برابر افزایش دهد. سرعت انتقال در اینترنت نیز 10 الی 100 برابر سریع تر با حداقل تآخیر افزایش خواهد یافت.

گفته میشود که تا سال 2020 پیشرفت و بهبود.در تکنولوژی موبایلی، محبوبیت و.گسترش جهانی اینترنت باعث تکامل .کامل اینترنت اشیآ میشود.

تا 5 سال دیگر پیش بینی میشود که تعداد.استفاده کنندگان از موبایل به 6.1 میلیارد برسد که یعنی 70 از.جمعیت دنیا از وسائل موبایلی.استفاده خواهند کرد و مردم دنیا تحت پوشش اینترنت قرار.خواهند گرفت.

ترافیک ویدیویی موبایلی تا سال 2020 سالانه 55 افزایش خواهد یافت.و باعث داده ها در پایان این دوره میگردد. انتظار میرود که.اشتراک ها در منطقه آسیا-اقیانوسیه به دو میلیارد نفر برسد و در مناطق اروپای مرکزی و شرقی این.رقم 230 میلیون نفر باشد.

ترافیک مصرف.بر روی وسائل موبایلی تا سال 2020 رشد 9 برابری خواهد داشت.

در حال حاضر مصرف.ماهانه بر روی لپ تاپ ها بطور.متوسط 4.2 گیگابایت است و در سال 2020 چهار برابر رشد.خواهد کرد.

مصرف ماهانه بر روی تبلت.ها بطور متوسط 1.9 گیگابایت است و در سال 2020 نیز 4 برابر رشد.خواهد کرد. مصرف ماهانه موبایل ها از بطور متوسط 1 گیگابایت چهار صد برابر رشد خواهد داشت.

رشد ترافیک ویدیویی 13 برابر.افزایش خواهد داشت.

ریسک های امنیتی

در حالیکه اینترنت اشیآ برای مصارف.شخصی و سازمانی.مناسب هستند، استفاده از آنها در درون سازمان و یا زیرساخت.های تولیدِ، کارخانه جات و.حمل و نقل امکان دارد ریسک های امنیتی در بر داشته باشد و مورد هدف و حمله مجرمین سایبری و جاسوسان برخی از کشورها قرار گیرد.

دلایل نگرانی در مورد اینترنت اشیآ و ریسک های امنیتی مربوط به آن به شرح ذیل است.

• وجود تعداد عظیمی از وسائل یعنی امکان و فرصت های بیشمار برای حمله کردن و هدف قرار دادن سازمان ها، چون وسائل جدید شبکه هایی جدیدی تشکیل میدهند و ارتباطات و اتصال.ها با شبکه ها، وسائل دیگر و حجم share داده ها به همان نسبت افزایش میابد.

این مسئله میتواند باعث افزایش روش های مختلف حملات هدفمند گردد.
• هزینه پایین استفاده از انوع پروتکل ها باعث چالش خواهد شد. اکثریت وسائل اینترنت اشیآ قیمتی و حاشیه پایین خواهند داشت.و توسط تولید کنندگان بدون آگاهی امنیتی بالا ساخته میشوند. در نتیجه برخی از موارد امنیتی مهم شاید در معماری آن لحاظ نشده باشد.

این وسائل شاید برای انواع عملکردها طراحی شده باشند، انواع OS را دارا باشند و با انواع سیستم ها و شبکه ها تعامل کنند. تمامی این موارد برای امنیت و ارتباطات چالش ایجاد میکند.

• داده های محرمانه به سختی از امنیت مورد نیاز برخوردار خواهند بود. در دنیای اینترنت اشیآ حجم بالای از وسائل هوشمند و دارای IP فعال به برنامه ها و خدمات بر اساس کلاود متصل خواهند بود. داده های جدید به صورت مستمر و ممتد در کلاود آپلود، پروسه و ذخیره میشود. روش جمع آوری و پروسه کردن داده ها و اینکه چه کسی به آن دسترسی خواهد داشت همیشه مشخص نیست.

 

قوانین نشت اطلاعات امروزه برای داده های اینترنت اشیآ ساخته نشده اند . بخش بندی و ایمن سازی این داده ها به خاطر حجم عظیم آن مشکل خواهد بود.

 

در حال حاضر باید به فکر بهترین راه کارها برای ایمن سازی عواملی باشیم که به اینترنت اشیآ مرتبط است. این عوامل شامل شناسایی، مدیریت، محافظت، کنترل دسترسی به داده ها و اجرآ موارد امنیتی صحیح در کلاود برای داده ها میباشد.

همچنین نیز باید به فکر طیف حملات، روش های نقض جدید و پیدایش بدافزار ناشناخته باشیم.

با عبور از عصر کامپیوتر این.قرن و قدم گذاشتن به دنیای اینترنت.اشیآ لازم است که برای روند ها واصول های امنیت و محافظت.جدید بستر سازی شود. عمده ترین.موانع نظارت و کنترل قوانین.حاکم بر خصوصی سازی بر.جمع آوری، استفاده و share کردن داده در اینترنت اشیآ میباشد.

این امر نیاز به همکاری سازمان ها، دولت ها و استاندارد های سازمانی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید